Wat vliegt de tijd.... - Reisverslag uit Armidale, Australië van Marjon Boeser - WaarBenJij.nu Wat vliegt de tijd.... - Reisverslag uit Armidale, Australië van Marjon Boeser - WaarBenJij.nu

Wat vliegt de tijd....

Door: Marjon en Henry

Blijf op de hoogte en volg Marjon

25 November 2016 | Australië, Armidale

En dan is het alweer eind november..... In Nederland zijn alle discussies rondom "Piet" weer gestart en hier in Australië luisteren weer onderweg naar kerstliedjes op de radio, in elk stadje worden de winkels, huizen, kroegen in gereedheid gebracht voor kerst. Maar voor ons gevoel klopt het niet.
Want wanneer je op vakantie bent, en het is 20 tot 28 graden dan is er zeker geen sprake van winter. ...en al helemaal niet over een maandje. Nee, voor ons is de kersttijd een tijd van vroeg donker, kou, een kachel, kaarsjes aan, knus op de bank met een dekentje en een lekker kopje thee of warme chocolademelk......
Maar deze kerst gaat dus ook een hele bijzondere worden voor ons. We gaan deze kerst vol warmte volop beleven!

Maar laten we even teruggaan naar Tasmanië...een weekje op pad met Dirk, Carolien, Krijn en Job. Weer geven 3 huizen gehuurd welke allemaal op een ander deel van het eiland waren. Eerst gingen we naar Bicheno, een huisje aan het strand.
Het weer was de dag na aankomst behoorlijk woest. Het waaide erg hard, zelfs de meeuwen zaten in elkaar gedoken van de kou. En dat wil toch wel wat zeggen. Allereerst maar eens een lange broek voor Henry aangeschaft. Maar het werd sowieso een dagje in de auto op weg naar het NP Freychenet. In Cokes Bay een kopje koffie en weer naar huis.
De volgende dag was het weer een stuk beter en trokken we er opnieuw tussenuit naar het nationale park. Dit keer naar Wineglass Bay. Een wandeling van zo'n 2 tot 2,5 uur.
's Avonds gingen er een excursie doen naar de pinguïns. Die zaten daar volop.

Na Bicheno hadden er weer een mooi huis gehuurd, nu in Greens Beach, weer een prachtig huis aan het strand. Van hieruit maakte weer een uitstapje naar Devonport, Deloraine, Launcheston, Beaconsfield. Na hier ook 3 nachten te zijn geweer, zetten we onze reis voort terug richting Hobart, via Miena en Bagdad.
Om precies te zijn. ...we gingen naar een farmstay in Cygnet, iets voorbij Hobart.
Tasmanië is een prachtig eiland met vele verschillende type landschap. De temperatuur is zeer aangenaam, vergelijkbaar met Nederland in de lente.
Achteraf gezien hadden we echt de goede week uitgekozen want een weekje eerder had het alleen maar geregend. En een week later waas het ook frisser geweest. Verdiend? ???

Inmiddels zijn Henry en ik weer op pad, na een verblijf van 3 dagen in Brisbane. Kleren wassen, de boel helpen opruimen want 2 personen extra in een huishouden brengt ook de nodige rommel mee.

Nu zien er in Armidale een vandaag rijden weer naar Cessnock. Hier blijven weer 2 nachten en dan gaan we naar Winmalee, mijn neef, vrouw en kinderen een bezoekje brengen. Een van daaruit een paar tripjes naar Sydney maken.

En ik begon mijn verhaal met; de tijd vliegt. ...want we zitten inmiddels over de helft van onze vakantie.
Ën we genieten nog volop!

Fijne Sinterklaas allemaal!

• 25 November 2016 - 23:17

Lya Kat:

Hej hej globetrotters. Tis koud in Koedijk en bij jullie ook wat frisser begrijp ik. Maar dat zal de pret niet drukken. Wat maken jullie een pracht reis. Ons huisje is klaar. Woensdag komen onze spullen en volgende week zaterdag wonen wij op de van Ostadelaan 384. Het is prachtig geworden. Ook fijn dat we na een half jaar onze spullen weer hebben. Het is hardstikke mooi ib het huisje bij Gerrie en Luurd,maar blij dat we naar ons nieuwe stekkie gaan. Ik vind het erg leuk om jullie te volgen en best wel een beetje jaloers hoor. Wat leuk dat jullie nog familie gaan bezoeken. Een mooie mix van reizen en familie zien.wij vieren morgen Rob z'n verjaardag bij Roos en Sylvia en volgende week vieren we met hen Sinterklad.
    Jullie ook veel plezier en een knuffel van ons

• 25 November 2016 - 23:44

Carolien:

Jaaa Tasmanië was prachtig! Mooie natuur, bijzondere dieren en leuk gezelschap.
    Marjon, vergeet de wombat niet die jullie in het wild hebben gezien!
    Veel plezier de komende weken en tot met kerst.
    xxx

• 25 November 2016 - 23:48

Anita:

Fijn dat we elkaar af en toe spreken! Voor mij lijkt het af en toe heel lang dat jullie al weg zijn. En dat is pas de helft! Miss you..
    jullie hebben straks nog net zoveel tijd nodig om alle indrukken te verwerken. Maar eeehhhh. Tijd zat toch?
    Wineglass bay klinkt goed. Hahaha!
    Safe journey en de groetjes aan onze familie in Winmalee.. xxx

• 27 November 2016 - 11:00

Mamske:

Hallo lieverds ,fijn dat het zo leuk en gezellig is met d c en de kindren(was) want nu zijn jullie al weer een eind op weg naar de boeser fam .maar het gaat goed met de Todriver! Toch wel geluk met zo.n kerel marjon .( topdriver!) foutje .ik wens jullie nog mooie dagenen geniet van je wereldreis .xxx.

• 27 November 2016 - 17:21

Pietreer En Miranda:

wij volgen ademloos jullie prachtige reisverslagen en wat zal het fijn zijn geweest om lekker samen met dirk carolien en de kinderen een prachtige week door te brengen in het schitterende tasmanie. Nu op naar de familie Boeser,wel fijn zo'n familie in het buitenland, dan kom je nog eens ergens... ; Lieve luitjes geniet nog van de tweede helft van jullie wereldreis xxx

• 27 November 2016 - 23:00

Irma:

He Luitjes
    Wat een geweldige reis. Ben beetje jaloers maar ja
    Jullie genieten en dat is geweldig
    Samen met je naasten en verdere familie
    mooi
    Nu pas net over de helft en jullie zijn al zo lang weg
    Helemaal gaaf natuurlijk
    Fijn om jullie straks weer live te zien en jullie verhalen te horen en foto's te zien
    Liefs in ieder geval Hier is de eerste nachtvorst al weer geweest brrrr
    Alles komt goed denken we dan maar
    Voor jullie geniet er nog van en tot ziens Jan en Irma