En we zijn weer veilig thuis - Reisverslag uit Sint Pancras, Nederland van Marjon Boeser - WaarBenJij.nu En we zijn weer veilig thuis - Reisverslag uit Sint Pancras, Nederland van Marjon Boeser - WaarBenJij.nu

En we zijn weer veilig thuis

Door: Marjon en Henry

Blijf op de hoogte en volg Marjon

14 Januari 2017 | Nederland, Sint Pancras

Inmiddels zijn we weer een paar dagen thuis en alweer gewend aan de heerlijke Nederlandse temperaturen.
De dagen na kerst en Henry's verjaardag hebben we niet veel gedaan.

Wel heb ik samen met Dirk appelbeignets gebakken, ik had in "'t winkeltje" in Sydney een pak Koopmans appelbeignets op de kop weten te tikken.
Dus Dirk en ik lekker op oudjaarsdag, bij 30 graden, in de keuken appelbeignets bakken. Nou het zweet liep ons over de rug.

's Avonds gingen we vuurwerk kijken bij Southbanks. In Australië wordt het vuurwerk centraal geregeld. Het is zelfs verboden om zelf vuurwerk de lucht in te schieten.

Ze maken een prachtige vuurwerkshow en deze wordt 2 x opgevoerd. 1 x om 20.30 uur voor ouders met jonge kinderen en natuurlijk wordt ook om 0.00 uur een vuurwerkshow opgevoerd.
Wij zijn naar de show van 20.30 uur geweest. Druk en om dan na het vuurwerk de stad uit te komen......met de bus....NOT. Erg lange wachtrijen en met Henry zijn rug dus voor Henry niet te doen. Daarom zijn we met de taxi de stad uitgegaan.
In Sydney werkt het vuurwerk op dezelfde manier, Antonita en Henk zaten daar op oudjaarsavond. Ook 2 shows. Echter duurde het voor hun heeeeeeel lang voordat ze de stad uit waren. Om half 1 vertrokken en rond 4 of zo pas terug op de camping. Terwijl ze toch met de fiets waren en niet met het openbaar vervoer of auto.
Alcohol is trouwens verboden op de locaties waar het centraal vuurwerk is.

Wij hebben bij Dirk en Carolien nog een spelletje Triominos gespeeld tot 12 uur en hebben toen een fles champagne opengemaakt en geproost om een mooi 2017.
Dirk en ik zijn nog even om de hoek, op een hoger gelegen deel naar het vuurwerk gaan kijken wat we van daaruit ook konden zien.
Maar het is veel rustiger op straat, mensen staan eigenlijk niet buiten. Anders dan in Nederland. Maar de temperatuur was wel weer lekker in een korte rok en een t-shirt lekker over straat.

We zijn daarna nog een week bij Dirk en Carolien geweest, waarbij Henry voornamelijk op bed gelegen heeft. Toch voorbereiden op de vlucht naar huis.
We zijn 8 januari 's morgens vertrokken vanuit Brisbane naar Singapore en hadden daar een stopover van 2 dagen.
Geregeld via Singapore Airlines.
We hadden een prachtig hotel en kregen een kaartje waarbij we een gratis hop on - hop off bus konden nemen. Een vergelijkbare met de "echte" rode variant.

De dag dat we aankwamen zijn we 's avonds naar de night safari gegaan. We konden gelukkig ook met een treintje rondrijden dus voor Henry was het ook goed te doen.

Singapore is een grote stad die zeer schoon is. Je vindt er geen rommel op straat.
Een aantal bijzondere dingen zijn er ook: Zo mag je geen kauwgum kauwen in het openbaar, daar staat een straf op.
Je mag alleen naakt in je eigen huis lopen als de gordijnen dicht zijn. En het is verboden om NIET door te trekken in openbare toiletten.

Op 10 januari 's avonds om 23.55 uur was het dan zover.....het laatste stukje reis. De laatste van de 9 vluchten die we in totaal hadden.
We werden keurig opgehaald. Dirk had wat medicijnen voorgeschreven zodat Henry de 13 uur en 50 minuten makkelijker door zou kunnen komen.
Er zat ook een slaaptabletje bij, om makkelijker in te kunnen slapen. Dat was voor mij ook wel fijn, ik heb nog nooit 4 uur achter elkaar geslapen in een vliegtuig....nu wel. Heerlijk! En dan schiet de tijd ook ineens wat vlotter op.
De vlucht verliep prima en een half uur eerder dan gepland zette de piloot het toestel netjes in Amsterdam aan de grond.
Na de koffers gepakt te hebben vlug naar de hal om ons mam en ons anita te kunnen knuffelen. Daar stonden ze dan compleet met "welkom thuis" ballon. Voelt toch wel lekker hoor om zo te knuffelen na 3 maanden.

Een lekker kopje koffie gedronken en toen op naar Sint Pancras met een volgepakte auto.
Ons Anita en ons mam hadden boodschappen gedaan dus we hadden een heerlijk welkom thuis moment. Het enige verschil was dat het voor Henry en mij echt als avond voelde en zeker niet als ochtend. Oké, het werd vrij snel licht maar we hebben toch een heerlijk borreltje gedronken op de goede thuiskomst en het goede verloop van 3 maanden reizen waarbij ons echte ellende bespaard is gebleven.

Bedankt voor jullie gezelschap en voor degene die raadt hoeveel km wij in totaal hebben gereden, gevlogen, gefietst, "getreind" tijdens deze reis, hebben we een waardebon voor een gratis voetreflexbehandeling bij uiteraard Voetreflextherapeut Marjon Boeser.
Natuurlijk krijg je de uiteindelijke uitslag van de km nog van ons.

• 14 Januari 2017 - 15:42

Lya Kat:

En nu is het dan zomaar weer voorbij. Nou ja,zomaar! Niet echt. Een geweldig mooie ervaring en belevenissen. Het is al met al wel snel gegaan,maar dat is nu eenmaal zo met de tijd.nu Henry weer opknappen van de hernia. En zien elkaar hopelijk snel. Veel liefs vanaf de van Ostadelaan.

• 14 Januari 2017 - 20:23

Mamdke:

Het was heerlijk om jullie weer te kunnen omhelzen .wij waren vroeg op .half zes .waren ook vroeg naar bed gegaan ,de avond van te voren .
    Hoeveel k m jullie afgelegd hebben ?heel veel schiphol vliegen aoto boot trein ,
    42987.5 km .ik zal er wel naast zitten .!sukses
    Is ook niet belangrijk ,jullie hebben een pracht van een reis gemaakt .
    Henry beterschap met je rug .

• 14 Januari 2017 - 22:05

Anita:

Lieve schatten, zo fijn jullie weer live te mogen begroeten! Het was vroeg ( ook die borrel) maar we hebben het graag gedaan... een heerlijke reis hebben jullie gehad. Hopelijk gaat het nu met Henry zijn rug oom weer snel goed.
    Je weet: ik hou van een kwisje dus ik gok op 43.786 km... ( dat is inclusief Alkmaar-Schiphol v.v.) ;-))
    Kusje van jezusje. Xx

• 14 Januari 2017 - 22:09

Mart:

een superleuke reis moet dat geweest zijn blij dat jullie heelhuids terug zijn en ja als Mamske wint krijg ik de behandeling want die kan niet tegen voetkriebelen verteld ze altijd ik gok dan maar op 22037 km
    gr mart

• 15 Januari 2017 - 14:54

Henriette Van De Rande:

Fijn dat jullie weer thuis zijn na zo een mooie reis met weinig strubbelingen. De kilometers, tja....dat zullen er heel wat zijn. Laat ik gokken..18.750 km.

Laat maar komen die massage.
    Welkom thuis en lieve groetjes van ons.