inmiddels in Tasmanië.... - Reisverslag uit Devonport, Australië van Marjon Boeser - WaarBenJij.nu inmiddels in Tasmanië.... - Reisverslag uit Devonport, Australië van Marjon Boeser - WaarBenJij.nu

inmiddels in Tasmanië....

Door: Marjon

Blijf op de hoogte en volg Marjon

15 November 2016 | Australië, Devonport

Inmiddels zijn we in Tasmanië met Dirk, Carolien, Krijn en Job. Maar laten we weer even terugblikken op de afgelopen dagen.
We waren in Mount Cook waar we jullie achter lieten.

Het was werkelijk een prachtige dag toen we aankwamen dus we besloten eerst de lookout op Mount Cook te bekijken voor we naar onze lodge gingen. Een prachtig uitzicht met op het einde de grote kanjer "Mount Cook", wat lag hij prachtig in de zon en zelfs de top was goed te zien. Het meer was azuurblauw van kleur.......je kon er geen genoeg van krijgen.

Na toch genoeg te hebben gekeken en teveel foto's te hebben gemaakt werd het tijd om naar onze lodge te gaan. Een simpele kamer, klein want beide koffers pasten er net niet in, en geen koelkast. Wat vervelend voor de inhoud van onze koeltas was. Maar geen nood, de nacht zou koud worden dus de koeltas lekker in de auto gezet.
Qua eten was er niet zo heel veel keus, een buffet voor slechts de prijs van 65 euro o.a., daar bedankten we dan maar voor. En een café waar de prijzen aanzienlijk lager lagen. De keuze was snel gemaakt. Het café!
We gingen te voet en onderweg kwamen we langs en rivier waarbij we heel goed moesten kijken waar het water liep.
De volgende dag was het weer zonnig, echter toen we onze wandeling naar "Hooker valley", tja je geeft een vallei eens een naam, maakte begon het hard te waaien en we besloten om terug te keren. Het werd grijs, het dreigde met regen kortom wat waren we blij dat we deze keuze hadden gemaakt want toen we in de auto zaten begon het al te regenen. De rest van de middag, avond, nacht en ochtend heeft het geregend, geonweerd en gebliksemd. Het zo stille riviertje was veranderd in een kolkende rivier. Overal op de bergen zag je watervallen.....het was prachtig. Een regenboog maakte het plaatje compleet.
We reden door naar Lake Tekapo waar het knoerthard waaide. Er was een kapelletje waar toevallig en stelletje in de echt verbonden ging worden. Leuk, limousine, rode loper.....alles keurig geregeld. De bruidegom stapt uit en weg was zijn kapsel. De rode loper dreigde het ook op en lopen te zetten maar gelukkig was daar de weddingplanner en de fotograaf om het kleedje te stoppen.....voor nu dan. Toen moest de bruid er nog uit......even wachten tot de wind ging liggen en ja hoor, daar kwam de sluier, de bruid, jurkje vasthouden......en stormachtig begin van wat hopelijk een prachtig huwelijk mag worden.

Wij kwamen rond 4 uur in Christchurch aan. Een wasje in de machine gepropt en wij naar de stad. Met de bus. Het centrum van Christchurch is en triest geheel. Veel staat er in de steigers, vele panden zijn leeg. We lopen wat doelloos rond en besluiten ergens wat te eten en dan terug te gaan naar ons hotel. We voelen ons triest.

De volgende dag, lees 10 november, zijn we terug gevlogen naar Brisbane. Net op tijd weg voor de aardbeving, zo bleek zondag. Pfffff...
We hadden onze koffers gezamenlijk ingecheckt maar helaas.....de koffer van Henry kwam niet op de band. Dus naar de bagage service en afwachten. Tja, alle bagage was uit het vliegtuig. Dus wij, zonder koffer naar Dirk en Carolien. Carolien kwam ons halen en had al en paar rondjes gereden maar ja, weer hadden langer tijd nodig vanwege onze koffer.
Gezegd dat we 2 dagen later weer naar Tasmanie zouden vliegen, dus dat het fijn zou zijn als we voor die tijd onze koffer hadden. Vrijdag nog eens gebeld...geen teken van de koffer.

Dus zaterdagochtend om 6.15 uur kwam de taxi om Henry en mij naar het vliegveld te brengen ....nu met 1 koffer waarin een beetje kleding van Henry wat nog bij Dirk en Carolien lag.
Op zaterdagavond krijgt Carolien en berichtje dat de tas gevonden is en afgeleverd is op het door ons opgegeven adres. Mhhh, de juffrouw aan de telefoon zijn toch echt dat ze vooraf zouden bellen. Maar goed de koffer in brisbane en wij in Tasmanie. En flink verschil in temperatuur dus de korte broek was iets te koud. We hebben inmiddels een lange broek gekocht wat sokken, onderbroeken en scheerspullen want die baard....niet mijn ding.
In Bicheno,, ons 1e huis was het weet niet best toen we aankwamen. Maar gisteren was het lekker droog wat goed uitkwam want we zijn pinguïns gaan sporten. En leuke excursie met de bus en warempel heel veel pinguïns, blauwe, gezien.
Zoals gezegd zijn we nu in Tasmanie en zitten we in ons nieuwe onderkomen voor de komende 3 nachten. En prachtig huis aan de zee. We genieten volop!

• 15 November 2016 - 10:39

Irma:

Ja of je nu naar Tanzania of Tasmania vliegt maakt echt niet uit he . haha.
    hopelijk wordt het weer steeds beter Liefs Jan en Irma.

• 15 November 2016 - 10:42

Marjon Boeser:

Sorry voor de vele typefouten maar aangezien de tablet van Henry volledig leeg is en de oplader in de tas in Brisbane zit moet ik op een heel klein telefoontje mijn teksten typen.

• 15 November 2016 - 10:59

Mjon:

Tanzania of Tasmanie scheelt in dit geval alles. Maar met het automatisch aanvullen lijkt het niets uit te maken. Het is trouwens heerlijk lente vandaag. Zo fijn.

• 15 November 2016 - 13:14

Mamske:

Marjon en henry ,wat een geluk,dat je weg was in christchurg .maar je weet dat heeft zo moeten zijn .maar jullie verslag is weer geweldig of ik er zelf bij ben .je leeft helemaal mee .leuk .het is een reis van je leven ( wat is de wereld mooi !)lieve groetjes aan carolie dirk en de kids .xxx

• 15 November 2016 - 13:22

Antonita :

Wij zijn erg benieuwd naast jullie trip in Tasmanië. Zeker met die twee kleintjes erbij. Hoe geplaats je je? En waar zijn jullie nu? Wens je Dirk en Carolien ook veel plezier van ons?

• 15 November 2016 - 20:00

Anita:

Wat een mooi verhaal weer. Sneu voor dat bruidspaar, maar de omgeving maakt veel goed... Haha! Gelukkig zijn jullie safe en genieten nu lekker in Tasmanië. Genieten net een grote G !!! Nog veel plezier...,h

• 16 November 2016 - 07:43

Lya Kat:

Goeiemorgen. Heb net weer met veel plezier het verslag gelezen van twee mazzelkonten, die na veel moois gezien te hebben, net de dans zijn ontsprongen. Wij gaan zodadelijk schoonmaken in ons huis. Veel plezier in Tasmanie. Kus van ons.

• 16 November 2016 - 12:34

Cees Van Loon:

Hallo Henry en Marjon,

weer een mooi verslag van een deel van jullie reis. Gelukkig waren jullie op tijd weg voor dat de aardbeving kwam. Maar toch een beetje pech een koffer kwijt die dan wel weer terug is inmiddels. En Marjon wat heb je hier uit geleerd, nooit en koffer geheel besteden aan een persoon maar altijd 50-50 inpakken en dan heb tenminste nog iets ter beschikking.

mvg Cees & Tonny