Aan de kust zonder zon. ...huh??? - Reisverslag uit Lakes Entrance, Australië van Marjon Boeser - WaarBenJij.nu Aan de kust zonder zon. ...huh??? - Reisverslag uit Lakes Entrance, Australië van Marjon Boeser - WaarBenJij.nu

Aan de kust zonder zon. ...huh???

Door: Marjon

Blijf op de hoogte en volg Marjon

06 December 2016 | Australië, Lakes Entrance

Sinterklaas is weer vertrokken uit het koude Nederland, dus kunnen we ons opmaken voor kerst.
Wij zitten hier al enige tijd in de kerstsfeer. Maar ja, Sinterklaas komt niet overal in Australië. Hij wastaat wel in Brisbane. Dat zal dan wel komen omdat daar veel Nederlandse kindjes wonen.
Neen, Sinterklaas heeft het zwaar, dan zit hij bij 5 graden vorst in Nederland en dan bij 31 graden in Brisbane.
Wel fijn voor Krijn, het is toch leuk dat Sinterklaas ook in het buitenland aan je denkt.

Maar nu. ...waar hangen wij inmiddels uit? Wij zijn nu in Lakes Entrance, Victoria.
Vanuit Armidale zijn er vertrokken naar Cessnock. Het was er nog steeds hetzelfde als 2,5 jaar geleden.....
Echter was er wel een Hunter valley wine tour. We hadden nu meer tijd dus een middagje touren zat er wel in. Wijntje proeven, kaasje proeven, chocolaatje proeven, een bierwalhallah te brzoeken. ..kortom een goede manier om de bewolkte zondagmiddag te vullen.

Het was dat we geen kaartjes meer konden krijgen voor Crowded House at The Opera House anders waren we een dagje minder in Cessnock gebleven Jammer want het concert hadden we wel heel gaaf gevonden. In de buitenlucht...altijd leuk als het mooi weer is. .daar hadden we al ervaring mee 2 jaar geleden met de opera Madame Butterfly, echter hadden we toen met het weer minder geluk. Het regende keihard en na de 1e acte werden wel geëvacueerd.

Na Cessnock zijn we naar mijn neef Arno, zijn vrouw Sasha en hun 2 kinderen Roma en Ko, gegaan. Daar zijn weer een aantal dagen gebleven om vervolgens met hun naar Canberra te gaan.
Leuke stad, de verjaardag van mijn neef gevierd. Je gaat dan natuurlijk lang zal ze leven zingen. En dat wad lang geleden dat hij dat gehoord had van iemand die tegenover hem stond. Hij blij, wij blij.
Lekker gegeten in Canberra, overigens ook superlekker gegeten bij hun thuis want Sasha kan heel goed koken.

Zondag ging onze reis door naar Central Tilba, als Tilburger wordt je toch door zo'n naam aangetrokken. En historisch dorp met maar liefst 79 inwoners. En super kneuterige B&B, the two story. Een geweldig leuk stel die dit runt en ze runnen tevens de lokale kruidenierswinkel.

En nu zijn we in Lakes Entrance aan de kust. Het is bewolkt,18 graden niet wat je zou verwachten in Australië rond deze tijd. Maar ach, vaak als we aan de kust zijn schijnt de zon wat minder. Maar dat nemen weer erbij het is zo mooi. Alleen jammer van de vele vliegen. ..die zijn hier veel. Weer hebben er al last van sinds Armidale. Het schijnt bij de tijd van het jaar te horen.

Nog een paar dagen en dan zijn we in Melbourne.

Het is zo leuk! !!!

Kusjes en knuffels,
Marjon en Henry

• 06 December 2016 - 07:31

Lya Kat:

Goeiesmorgens. Het wordt een beetje eentonig,want het is alweer hardstikke leuk en mooi wat jullie doen en zien. Onvergetelijk,hoor. Wij wonen inmiddels in ons app.en is super. Afgelopen zaterdag bij Roos en Sylvia sinterklaas gevierd en was onwijs gezellig. Wij blijven nog even sinterklaas vieren,want we blijven uitpakken en denken:oh wat zal hier nou weer inzitten. We hebben nog 40 dozen te gaan. Die zijn voornamelijk van Rob. Pffff wat heeft die vogel een spullen. De kerstboom blijft nog een jaartje in de berging logeren. Ik zal blij zijn dat dan alle dozen zijn uitgepakt. Jullie vIeren kerst bij Dirk toch?
    Nou lieverds,blijf gewoon lekker genieten en een dikke kus voor jullie.

• 06 December 2016 - 10:43

Mamske:

M en h ,wat een gezellig berichtje.en dat alles leuk is .en de fotos moet ik nog bekijken ,dat komt wel ,ik zit op les nu .liefs xxx

• 06 December 2016 - 12:38

Cees Van Loon:

Hallo Henry en Marjon, mooi dat weer daar hier was het vannacht heel koud 8 graden vorst maar liefst maar vanaf vandaag is de vorst weer weg. Wij gaan weer naar de 10 / 11 graden. Zolang het maar droog weer blijft is dat ook fijn. En al weer een stuk gezien van Australie, jullie leggen wat KM af deze reis.

tot gauw want zo langzaam maar zeker komt het eind in zicht, Cees & Tonny

• 06 December 2016 - 19:09

Anita:

Wat een leuk verslag weer! Soms even puzzelen met we en weer en zo maar dat zal de snelheid zijn op zo'n klein scherm ...
    wat leuk om een foto van het winkeltje te zien!
    En al is het weer koeler dan verwacht: bedenk maar dat het gelukkig bij jullie 16 graden warmer is dan hier! ;-)
    Het wordt nog wel zweten in the red center! Geniet lekker voort Xxx

• 08 December 2016 - 22:55

Irma:

jeetje ik zei vanavond tegen Jan ; de reis van jullie leven
    Geweldig om dat zo te mogen en kunnen doen
    Bijna jaloers maar ja
    Fijn dat jullie geen last van heimwee hebben en met volle teugen genieten
    Ga daar nog maar even mee door

Wij waren afgelopen weekend al blij met een weekendje bluesfestival in Amersfoort en kijken uit naar ons 5 daags tripje tussen kerst en oud en nieuw naar Porto uit en nog een weekendje Amsterdam in maart.
    Ja je kunt maar ergens blij van worden he
    Liefs en tot ziens weer
    Fijne vakantie nog en tot volgend jaar
    Kus Jan en Irma.