De bergen in..... - Reisverslag uit Hokitika, Nieuw Zeeland van Marjon Boeser - WaarBenJij.nu De bergen in..... - Reisverslag uit Hokitika, Nieuw Zeeland van Marjon Boeser - WaarBenJij.nu

De bergen in.....

Door: Marjon

Blijf op de hoogte en volg Marjon

31 Oktober 2016 | Nieuw Zeeland, Hokitika

Goedemorgen / goedemiddag vanuit Fox Glacier,

We zijn in Wellington ( the Windy city) gebleven. We hebben daar het Te Papa museum bezocht. Het was behoorlijk slecht weer dus dat kwam even goed uit. Er was zelfs een expositie over Gallipolli.
De hele middag hebben we ons vermaakt in het museum. Op het einde hebben we een home made Patu gekocht.
Een "slagwapen van de Maori. Ziet er uit als een tafeltennisbatje, maar dan minder rond" waar ze elkaar mee bevochten.
De volgende dag lopen we naar het parlementsgebouw waar we nog net op tijd zijn voor een rondleiding. Die pikken we mooi mee. Het parlement heeft toevallig een week vrij dus we komen in allerlei zalen die normaal niet toegankelijk zijn. Wat een mazzel.....

De volgende dag hebben we de oversteek gemaakt naar Picton. Het was een mooie rustige overtocht van 3,5 uur.

Picton is een leuk stadje met een echte hollande bakkerij. Een rotterdammer is hier een bakkerij begonnen. Heerlijk brood, dus wij even een broodje gekocht. Wat hebben we daar lekker van ontbeten en geluncht.

Een dag in Picton om vervolgens de volgende dag door te reizen naar Kaiteriteri, een rit door de bergen. Veel bochten en Henry zat volop te genieten achter het stuur. Ik, als passagier, had het soms wat minder.

Kaiteriteri is een prachtig plaatsje tegen het Abel Tasman park. Hier is veel te doen. Wij kiezen ervoor om de Abel Tasman sea shuttle te nemen tot Awarowa te nemen. Om vervolgens een wandeling van 1 uur en 3 kwartier te nemen naar Tonga Quarry waar de sea shuttle ons weer oppikt. We treffen het ontzettend met het weer, de reis naar Awarowa verloopt gladjes. De wandeling lekker beschut onder de bomen omdat de zon nogal flink schijnt. Onderweg komen we ongeveer 8 personen tegen.
Wanneer we op Tonga Quarry aankomen moeten we nog een half uur op de boot wachten. Henry gaat even op de uitkijk en legt zich daarna heerlijk op een warme steen, afwachtend op de boot.
Wanneer de boot dan komt, begint het weer te veranderen, het waait wat harder, de wind komt uit het oosten....wat hier niet zo vaak voorkomt. Het is koud en de golven zijn een beetje hoger dan op de heenreis.
Ik heb het ontzettend koud en krijg van degene die de boot bestuurd een lekker warm dekentje. Genieten is dat!!!
We zijn blij dat we weer in Kaiteriteri zijn en gaan lekker naar ons appartement. Wanneer we onze tosti en uienringen meegenomen hebben naar het appartement genieten we van de warmte en het lekkere eten.

We zetten de kachel op 22 graden, ja, je leest het goed 22 graden. Het werd met toch een partij slecht weer en koud......tjemig....dat hadden we zo nog niet meegemaakt.

Na Kaiteriteri voert onze route ons naar Hokitika, een leuk plaatsje aan zee. Een rit van 370 km door de bergen. Het was een redelijk lange dag maar een prachtige rit. We hadden ons ontbijt in Tapawera bij The Country Kitchen. Onze lunch hadden we onderweg.
We zien warempel een trein, Marjon zelfs 2, we hadden wel een rails zien liggen waar geschreven stond "look for trains" wat we dan ook telkens deden maar zien deden we er geen een. Echter in Hokitika werd het werkelijkheid er rijden wel degelijk treinen hier.

Bij de Pancake rocks stopten we even om deze te bewonderen.

Vandaag zijn we van Hokitika naar Fox Glacier gereden een rit van 170km. We hebben een lodge met uitzicht op de bergen, jammer dat de bewolking laag hangt maar ach, we mogen niet klagen met zo'n geweldige reis die we mogen ondernemen.
We arriveren vrij vroeg in onze lodge en omdat dit nog schoongemaakt wordt, besluiten we naar Lake Matheson te gaan. Een prachtig meer waar je bij goed weer een mooie spiegeling van de bergen in het meer kunt zien. Het waait echter te hard maar het is een mooie wandeling.
We lunchen in het park en eten de broodjes die we 's morgens bij de bakker in Hokitika gekocht hebben.
Vanuit onze lodge kijken we uit op de bergen....prachtig, alleen jammer dat het nu bewolkt is maar wie weet wat morgen ons weer brengt.

Wat een prachtig leven leiden we toch......we prijzen ons ook erg gelukkig dat we dit samen mogen beleven.

• 31 Oktober 2016 - 07:33

Lya Kat:

Goedemorgen lieve twee. Wat klinkt dit toch wederom prachtig. Ik ben toch even benieuwd wat nou een home maid patu is. Een batje? Ik vind het erg leuk om jullie verslagen te lezen. Wij hebben een weekend achter de rug met heerlijk weer. Hebben gistermiddag (zondag) op een strandterras in Camperduin gezeten. Prachtig duingebied geworden daar bij de Hondbossche Zeewering.
    Ons app.nadert z'n voltooiing en over ca.drie weken kan de verhuiswagen voor komen rijden. We hebben het fijn in Koedijk,maar zijn ook weer blij als onze spullen er zijn. Veel liefs uit Koedijk

• 31 Oktober 2016 - 08:54

Miranda:

Het verslag is weer jaloersmakend mooi, wat fijn dat jullie er zo van genieten. Wij genieten digitaal met jullie mee x pieter en miranda

• 31 Oktober 2016 - 08:54

Miranda:

• 31 Oktober 2016 - 13:57

Mamske:

Wat een mooi verslag .het is gewoon genieten .fijn dat dit allemaal kan .1( het is toch iets anders dan wachten op een kaartje van de andere kant van de wereld ).@Zo is het gemis wel doorte komen.liefs xxx

• 31 Oktober 2016 - 16:58

Joke:

Ik geniet heerlijk mee met jullie reis, een feest van herkenning ook.
    Fijn dat jullie het zo mooi hebben, geniet maar heerlijk door.
    groetjes, Joke

• 31 Oktober 2016 - 21:40

Anita:

Wat hebben jullie toch een mazzel met de mooie logeeradressen die jullie hebben uitgezocht. Als het dan wat minder weer is, kun je in ieder geval daar met volle teugen van genieten! Heerlijk, lieverds! Ik beleef het mee. Prachtig land, he? XXX van jezusje

• 31 Oktober 2016 - 21:40

Anita:

• 01 November 2016 - 11:55

Pauline:

Dag kiwi's for the time being! Wat leuk om zo nu en dan jullie prachtige reisverhalen te kunnen lezen. Het gaat dan vanzelf weer kriebelen om te gaan reizen. Blijf vooral genieten en verslagen maken, dan geniet ik een beetje mee. Dikke x
    Piep

• 01 November 2016 - 12:53

Nico Meesters:

Hoi Marjon en Henri wat is het fijn om zo jullie reis mee te beleven. Jullie genieten mateloos. Ook ontzetttend goed beshreven,net of je er bij bent.veel gr.en kushandje ome Nico en tante Nel.

• 01 November 2016 - 13:26

Leo En Irma :

Heerlijk om te lezen! Ga vooral zo door :-)

• 10 November 2016 - 10:19

P'tje:

wat een reis(je) alsof het een jaarverslag is wat even voorbij komt zeg. tsjee.....
    jullie genieten volop, das wel duidelijk!
    vervolg jullie reis(je) zoals jullie gestart zijn .....dan kom ut himmaol goe!
    GENIET ZE!!
    -x- Peet