We hebben u een upgrade gegeven.... - Reisverslag uit Mangawhai Heads, Nieuw Zeeland van Marjon Boeser - WaarBenJij.nu We hebben u een upgrade gegeven.... - Reisverslag uit Mangawhai Heads, Nieuw Zeeland van Marjon Boeser - WaarBenJij.nu

We hebben u een upgrade gegeven....

Door: Marjon

Blijf op de hoogte en volg Marjon

16 Oktober 2016 | Nieuw Zeeland, Mangawhai Heads

Zo goedemorgen voor jullie en bij ons loopt het alweer tegen de avond, we hebben 11 uur tijdsverschil met de meeste van jullie. 3 uur tijdsverschil met degene in Brisbane en met Henk en Antonita nog langer......geen idee hoeveel.

Vanochtend zijn we vroeg vertrokken en hebben onze geweldige gastheren in Waipapa (Kerikeri) verlaten.
Wat een geweldige kamer hadden we daar, maar ja, we waren dan ook
ge-upgraded. Een zeer luxe badkamer met bad en douche en een ruime kamer met alle luxe.
We zijn 3 nachten bij deze heren gebleven en wat een verwennerij. Verse sinaasappelsap van sinaasappelen uit eigen tuin, eigen gemaakte jam (oke, geen abrikozen met limoen en munt, maar wel limoenmarmelade, sinaasappelmarmelade en Feijoajam (dit is een ananas guave), we hadden er nog nooit van gehoord maar het leek op een avocado maar als je de vrucht opensneed had het helemaal niets weg van een avocado. Het komt oorspronkelijk uit Zuid-Amerika.

De dag na aankomst in Kerikeri zijn we met de "dolphin seeker" naar de "hole in the rock" geweest. Geen dolfijn gezien maar wel een "hole in the rock". Gelukkig geen weggegooid geld....
's MIddags zijn wij naar "treaty grounds" geweest, hier is een verdrag gesloten tussen de stamhoofden van de Maori en de blanken over hoe het land moest worden bestuurd.

Gisteren zijn we "heerlijk"gaan fietsen, 20 km, bij een temperatuur van 10 graden en af en toe een regenbui. Tja, heel veel lol bracht het niet als het regende maar als de zon ging schijnen, werden we toch weer heel blij. Opdrogen lukte niet want het volgende buitje zat al ergens op ons te wachten.
We hebben de 20 km volgefietst en zijn in een klein cafeetje een "tea for two" gaan drinken. Man....daar knapten we toch van op. Even wachten op de man van de fietsenverhuur en we konden naar huis, de kachel opzoeken.

Vandaag (15 oktober) zijn we van Kerikeri naar Mangawhai heads gereden. Nu zitten we inmiddels in ons "ge-upgraded" appartement, jawel, je leest het goed, we hebben opnieuw een pgrade gehad. Een ontzettend leuke vrouw die deze
B&B runt.
We hebben uitzicht op zee, een aparte huiskamertje, een grote slaapkamer, een aparte badkamer en een eigen keuken. We hebben ook een groot balkon maar het is geen weer op daar te gaan zitten. Het is behoorlijk fris, er is een koude stroming waardoor de temperatuur, die normaal niet onder de 12 graden komt, zich daar de afgelopen week niets van aangetrokken heeft en er gewoon onder is gaan zitten. Hopelijk wordt het beter, het is nu een graad of 16.
Ik mis wel een jas momenteel.......

Maar ondanks deze kleine dingetjes hebben we het reuze naar onze zin. We genieten volop.
Morgen gaan we naar Hahei en blijven daar 2 nachtjes.

• 16 Oktober 2016 - 09:16

Anita:

Zoooooo, stelletje mazzelaars! Jullie zetten natuurlijk je zonnigste gezicht op om een upgrade te krijgen... maar wat een fantastische b&b's hebben jullie al gehad. Bijna zonde om weg te moeten, maar wie weet hoeveel mooie er nog volgen! Jammer dat het zo fris is, ik zou een windjack gaan kopen... je gaat ook nog eens zuidelijker nu, dus kouder! Maar ik hoop dat de weergoden het net zo goed met jullie voor hebben als de 'overnachtings'goden.
    Lekker genieten op weer een mooie nieuwe plek! ik ga zo maar eens een paar uurtjes wandelen. Kusje van jezusje. X

• 16 Oktober 2016 - 09:28

Lya Kat:

Goede morgen deze morgen. Het is bij ons 09.25 uur. Net wakker. Waren gisteravond bij de verjaardag van Luurd. Was heel gezellig. Als ik zo lees, hebben jullie het niet echt verkeerd. Lekker gevarieerd. Met z'n tweetjes en straks nog met Antonita en man. Heerlijk hoor.
    ons app.schiet op. Woensdag is al het stu
    ckwerk af en 26/10 wordt de vloer gelegd,dus het wordt al wat. Groetjes uit Koedijk. Tot het volgende verslag.

• 16 Oktober 2016 - 10:13

Mamske:

Mjon en henry wat fijn dat jullie het zo naar je zin hebben .ondanks de regen och er zijn wel ergere dingen .dat word wel beter straks zijn jullie misschien nog wel blij met regen .jullie treffen het met het appertrment en de gastvr leuk .geniet ik ook van jullie berichten.liefs dikke kus xxxxx.

• 16 Oktober 2016 - 13:41

Nico En Nellie Meesters:

Wat fijn om te lezen dat jullie samen zo genietenwij volgen jullie zo echt goed.Maar Marjon kijk toch maar uit dat je niet goed verkouden word, met die temperatuur verschillen. Verder hartelijke groetjes van ons beide ,en geniet ze doei.

• 17 Oktober 2016 - 09:42

Cees & Tonny Van Loon:

Henry en Mjhon, jammer van het weer maar dan klopt het wel dat men zegt het heeft er alles wat je over de hele wereld aantreft dus ook een stukje Nederland met regen en maar 12 graden dat is het nu bij ons ook.

Lekker door genieten daar met zijn tweeën.

• 18 Oktober 2016 - 14:15

Pauline :

Nou dat is zeker een Whole in a Rock! Hahahahaha, tja die gekke kiwi's weten net als de Aussies overal wel iets van te maken. Wel lekker boffen met die upgrades, hou vol zou ik zeggen. Ga vooral door met genieten.
    Dikke knuffel van mij. xxx