tot nu toe........... - Reisverslag uit Windhoek, Namibië van Marjon Boeser - WaarBenJij.nu tot nu toe........... - Reisverslag uit Windhoek, Namibië van Marjon Boeser - WaarBenJij.nu

tot nu toe...........

Door: Mjon

Blijf op de hoogte en volg Marjon

29 Oktober 2008 | Namibië, Windhoek

Hallo allemaal,

Bedankt voor alle fraaie berichten, wij zijn er baaie blij mee!

Even iets over Namibie, het landschap is hier zeer afwisselend, de mensen zijn ontzettend vriendelijk. Wel kent men hier ook ontzettend veel armoede. We zijn in een dorpje geweest waar we absoluut niet vrolijk van werden. 70% van de zwangere vrouwen is HIV besmet en verder zijn er ziektes zoals tyfus, malaria en nog wat engs. De mannen zijn werkeloos. wij kwamen in het dorp en de bevolking vroeg of wij een foto wilden maken, dat kostte dan wel 1 dollar. Ze weten wel dat ze er geld voor moeten vragen.
In Swakopmund is het weelde vergeleken bij het noorden. Ongelooflijk wat een verschil. Wat wij wel goed vinden is dat onze kok de etensresten geeft aan het personeel van de campings, danwel de hostel.

We hebben in Swakopmund twee activiteiten gedaan, namelijk de dolfijnencruise en de Quadbike-tocht.
Tijdens de dolfijnencruise kwamen er zeeleeuwen gezellig op de boot om eens te kijken wat er zoal te vergeven was aan vis. Verder hebben we onderweg pelikanen gespot, Tjee, wat een beesten. Nadat we de zeeleeuwen gezien hadden (en niet te vergeten geroken hadden, tjezus, wat een putlucht)zijn we dolfijnen gaan spotten en ja hoor, we vonden er voldoende. Ze gingen mee met de boot, het fotograferen daarvan is echter niet zo makkelijk. Ze zijn te snel. We hebben ook nog de lunch met champagne op zee genoten.

's Middags werd het tijd voor het quadbiken. Femke en Henry namen de zwaardere quad (350 CC) en Lionne en ik de wat lichtere. In eerste instantie wilde het stuur van Marjon niet de kant op die zij op wilde, dus dat was even paniek maar niets vergeleken bij het volgende moment waarbij Marjon te weinig gas gaf om de bult op te komen waardoor ze stil viel. Echter om niet achteruit te zakken bleef ze maar gas geven, waardoor het wieltje zich in het duintje begon te graven. Totdat de gids kwam en vroeg of het met gas niet wat minder kon. Henry, Femke en Lionne hadden nergens last van en gingen als een speer door de duinen. Uiteindelijk na 1 uur of wat begon Marjon ook door te krijgen hoe het werkte.

We zijn nog in Solitaire geweest, en hebben Moose gezien. Verder was dat niet spannend.

We gaan nu de zonsondergang bekijken bij Fish River Canyon.

Tot de volgende keer...slaap lekker.

Henry, Lionne, Femke en Mjon

• 29 Oktober 2008 - 15:21

Theo:

Hallo daar,

Heel nobel van jullie om het goed te vinden dat jullie kok alleen de etensresten weggeeft aan de armsten der aarde. Je kan er natuurlijk ook niets aan doen, maar wilde toch even bij het schrille contrast stilstaan. Een prachtige reis en dan zo'n triest aanblik van mensen in nood.

Groetjes Theo

• 29 Oktober 2008 - 15:26

P.tje:

klinkt indrukwekkend, met name de contrasten.....tjee zeg.........
    genoeg verhalen straks voor het thuisfront.

hé,maak er nog wat van de laatste dagen ginder!
    en verzamel nog wat mooie verhalen!

groetjes Peet

• 29 Oktober 2008 - 17:35

Henriëtte En Leo:

Hoi vakantiegangers.
    Ben bij ons Irma en heb een deel van jullie reisverslag gelezen.Ze stuurt ze door naar mij. Wat een genot, dat er zoveel vernuftige techniek bestaat. Ik ga l;ekker genieten van alle verslagen en wens jullie nog een ontzettend fijne vakantie toe en heel belangrijk, een veilige thuiskomst. Geniet nog van de resterende dagen.
    Groetjes van Henriëtte (je weet wel, jouw tweede moeder:D) Doei

• 29 Oktober 2008 - 17:40

Cees En Tonny:

Henry en Marion mooi verhaal. Geniet er nog maar even van en kom wel gezond met zijn tweeén terug.

• 29 Oktober 2008 - 18:00

Pieter En Miranda:

heej M'jon en Henry,
    tjonge jonge wat een avonturen,jullie maken toch wat mee.
    We zijn heel benieuwd naar de vele verhalen van de belevenissen die jullie bij thuiskomst te vertellen hebben,om de foto's niet te vergeten....
    Geniet er nog maar lekker van!
    Liefs van Pieter en Miranda -x-x-x-

• 29 Oktober 2008 - 21:54

Antonita:

mjonneke heb je mijn voicemailo nog gehoord, volgende week komt de Volvo ocean race aan in Kaapstad dus wellicht dat jullie daar ook nog wat van meekrijgen. Het is hier echt super! Ik kijk er al naar uit. Groetjes Antonita in Kaapstad.

• 29 Oktober 2008 - 21:54

Antonita:

• 30 Oktober 2008 - 07:15

John En Tineke:

Zo mensen, dat is nog eens avonturieren, maar wat een contrasten.
    slapen jullie ook op het "dek" van dat bootje
    onder de sterrenhemel?
    geniet ervan en blijf schrijven het is heel leuk om te lezen.
    veel plezier nog.
    groetjes, John en Tineke

• 30 Oktober 2008 - 07:34

Ilse:

Klinkt goed daar. Nou zeg maar tegen die buufjes dat ik ze behoorlijk begin te missen...

groetjes uit de Filipijnen en een leuke laatste week toegewenst

Ilse

• 30 Oktober 2008 - 12:41

De Buren:

Wat een mooi hoedje Marjon!
    Dinsdag was Bart bij ons te eten, eindelijk weer wat fatsoenlijks naar binnen. De jongen was vel over been hahaha.
    Geniet nog van de komende tijd en tot volgende week. Groetjes Roy, Mir en kids.

• 30 Oktober 2008 - 13:24

Anke:

Triest, die mensen in de dorpjes zonder hoop. Maar verder hebben jullie het wel naar je zin lees ik. Niet al te scheutig met de foto's. Wij hebben al nachtvorst.

Veel liefs, groetjes.

• 31 Oktober 2008 - 15:39

Jan:

Jo M'jonnnnnnnneke en Henry,

Gave reis maken jullie (weer). Geniet er maar goed van. En zolang de beestjes niet in je broek kruipen zal het wel meevallen......mwhoehaaa.

Groeten en xxx uit een koud nat en hardwerkend Nederland,

Deeenbeesieinjebroekmoeternietaandenkensmiezels,
    Jan

• 31 Oktober 2008 - 21:23

Irma:

Wat een gaaf verhaal weer. Nou ik heb zat te vertellen maar doe het niet doejjjjjjjjjjjjjjjjj Irma