hier een vers bericht uit het warme Afrika - Reisverslag uit Maun, Botswana van Marjon Boeser - WaarBenJij.nu hier een vers bericht uit het warme Afrika - Reisverslag uit Maun, Botswana van Marjon Boeser - WaarBenJij.nu

hier een vers bericht uit het warme Afrika

Door: Mjon

Blijf op de hoogte en volg Marjon

16 Oktober 2008 | Botswana, Maun

Hallo allemaal,

Ik heb nu even tijd om een berichtje te plaatsen. Om vanaf zondag maar even te beginnen:

Na een vertraging van 20 minuten vertrokken we vanaf schiphol naar Frankfurt. Het was mistig dus even wachten. In Frankfurt aangekomen stapten we in de grote boeing om naar Johannesburg te vliegen. De plaatsen in het vliegtuig waren niet je van het. Het middenpad en dan van de 4 stoelen de middelste 2. We vertrokken met een vertraging van 1 uur. Om dezelfde reden: Mist.
In Johannesburg nog even inchecken voor de vlucht naar Livingstone. De reis naar Livingstone was met aardig wat turbulentie. We waren echter 2 personen kwijt geraakt. (inmiddels zijn ze weer bij de groep).
Op de camping aangekomen stonden de tenten al klaar.
Dinsdag naar de Victoriawatervallen geweest. Erg indrukwekkend, maar er was niet zo heel veel water wat naar beneden kwam want we zitten in het droge seizoen. Op de markt bij de victoriawatervallen ben ik, na het verpatsen van mijn sokken, de trotse eigenaresse geworden van een heuse slacouvert. Tja, je wilt niet weten wat ze hier allemaal willen ruilen.

Gistermiddag een bootreis over de Chobe gemaakt. Half Artis gezien, buffels, olifanten, krokodillen enz. Maar erg indrukwekkend.
Nu zitten we in Maun, zojuist hebben wij een reis achter de rug van 600 en nog wat kilometer in een grote truck.

Met de buufjes is ook alles ok. Mama Lionne en mama Femke, jullie krijgen de groeten van de twee lieve meiden.

Morgen gaan we voor 3 dagen de Okavangadelta in met een uitgeholde boomstam.

Tot binnenkort.

xxx
Henry, Mjon, Femke en Lionne

• 16 Oktober 2008 - 14:24

Irma:

Hallo dan
    Fiojn dat het goed gaat en gezellig en mooi is. Hoe is het eten???
    Hier alles goed hoor, Wij zitten weer in het werk ritme. Het weer is vandaag zozo, soms zon e4n soms regen Dus nioet echt geweldig Het is niet koud. Nou doej ve4el plezier nog Irma

• 16 Oktober 2008 - 15:35

Anita:

Gelukkig... een berichtje van mijn zusje en zwager, dat dus tevens betekent dat ze nog niet opgevreten zijn door krokodillen en platgetrapt door olifanten. Klinkt allemaal goed, maar wie wil nou jouw sokken hebben? Of was dat omdat ze die van Henry niet wilden (zie reacties uit voorgaande berichten....)??!!

Veel plezier en ik zal ons mam op de hoogte brengen!
    XXX van jezusje en Jan

• 16 Oktober 2008 - 17:00

Luurd En Gerrie:

We lezen jullie berichtjes met veel plezier. Hou vol
    En....nog bedankt voor de prachtige verjaardagskaart voor Luurd. Heel veel plezier alletwee.

• 16 Oktober 2008 - 18:19

Bart:

goed te horen dat jullie veilig zijn aangekomen! en dat jullie het naar je zin hebben. maak er nog maar een mooie tijd van en genietse nog maar in het warme afrika.
    groeten uit het koude en natte nederland

• 16 Oktober 2008 - 18:55

Harrie En Marlies:

Hoi Hoi,
    Goed om te lezen dat jullie 't naar de zin hebben. Wij klussen nog even verder en bijten ons wel door 't stof heen. Allemaal voor 'n goede zaak: de serre dus.
    Geniet ze verder, lieve groetjes van Harrie en Marlies

• 16 Oktober 2008 - 18:57

Rob En Lya:

Verschil moet er zijn. Wij zijn net terug van Terschelling (...) en jullie zitten in Botswana. Van zeerobben tot krokodillen, dus. We blijven jullie belevenissen met grote aandacht volgen. Dus blijf berichten zenden. Veel plezier.

• 16 Oktober 2008 - 19:44

José Van Loon:

Hoi Mjon en Henry,

Majon let op wat je allemaal verkoopt, nu zijn het nog je sokken in ruil voor een slakom
    had je die nog niet dan?
    Straks is het je t-shirt
    voor een koekepan kun je
    een extra koffer kopen voor alles wat je geruild
    en gekocht hebt.

Nee meid geniet van alles
    wat je tegekomt samen met
    Henry.
    wij wensen jullie nog een hele mooie reis.

Heel veel liefs uit Tilburg.

José en Karel

• 17 Oktober 2008 - 08:23

Antonita:

Nou dat klnkt als een behoorljk zware trip tot nu toe! 600 km in een truck het is niet niks. Geniet er van en tot het volgende bericht, groetjes uit Turkije.

• 17 Oktober 2008 - 09:04

Theo:

Op de markt is je sok een slacouvert waard! Als er nog sokken, spiegeltje of kralen nagestuurd moeten worden laat het dan ff weten.
    Monique en Theo

• 17 Oktober 2008 - 10:09

Via Via:

Hier een via via berichtje van je mamske... (opdracht aan Anita uiteraard!). Ik moet jullie een dikke knuffel en kus geven en veel plezier wensen... zaterdag komt ze even persoonlijk jullie berichtje lezen op de pc. Ennuh... ze is een tandje kwijt geraakt, dus mocht je dat ook nog kunnen ruilen op de markt, laat het weten... Dan sturen we het op!!! :-))
    XXXX Mamske

• 17 Oktober 2008 - 11:17

Wendy:

Hallo reizigers,

Leuk hoor die vermelding mama Lionne, maar ik mis zus Lionne in dit verhaal....

Ik ben wel blij dat het zo indrukwekkend is tot nu toe en ben benieuwd wat er nog zal volgen. Ik houd het in de gaten.

Met de sokken van Femke en Lionne viel zeker niet meer te onderhandelen, verloren zaak denk ik!!

Veel plezier allemaal.

Groetjes Wendy

• 17 Oktober 2008 - 15:31

Anke:

Ik heb een rondje Treek gedaan tussen de buien door, wel even wat anders dan het Chobi NP.
    Geniet ze. Veel liefs en groetjes.
    PS waar blijven de foto's

• 18 Oktober 2008 - 09:36

Martijn En San:

Ha Mjon en pap,
    Klinkt allemaal heel mooi en avontuurlijk. Leren jullie ook al een mondje Setswana, Tswana, Kalanga, Kgalagadi, Herero, Shua, Subia, Yeye en natuurlijk Zuid-Afrikaans? We zijn namelijk heel benieuwd wat andijviestamppot in die talen is ;)
    Heel veel plezier daar, ook wij zijn heel benieuwd naar de foto's!

• 18 Oktober 2008 - 10:44

Mamske:

hoi, mopjens de koffie al op ik ben op de fiets.. het weer is mooi dus beweging!! tandje kan niet meer geruild worden zit weer in mijn ba....s spoedgeval! weer € 20 van de erfenis af!!!! de kroon word over twee weken gezet. maar genoeg over mijn tandje hebben jullie al wild gegeten? giraffen nek? of olifanten carbonades? ik wens jullie een hele fijne vakantie toe geniet van elke dag. tot mails!!! xxxintermamske.

• 19 Oktober 2008 - 10:38

Petrus En Maria:

hej mjon en henry
    En...genieten we nog een beetje??
    We zijn benieuwd hoe de vaart in de uitgeholde boomstam is bevallen...
    Doe de groeten aan dhr G,Iraffe en vergeet niet
    om hem een videoboodschap in te laten spreken!
    Liefs van Petrus en Maria

• 20 Oktober 2008 - 12:33

Laila:

Ja, en ik mis toch ook een beetje de vermelding voor de oppas (zie opmerking Wendy). Ik stond al bijna met de sleutels in mijn handen, maja, er moet misschien nog geschilderd worden dus maar weer naar binnen..... Anywayz goed om te horen dat jullie de reis in ieder geval overleefd hebben. Geniet van Afrika en pas op dat de fauna niet van jullie gaat genieten, haha dikke kus, Lail

• 20 Oktober 2008 - 16:41

Lya Kat:

Ben zo jaloers op jullie ( wel leuk jaloers, hoor)Onwijs veel plezier en doe de meiden ook de groeten. Veel liefs Lya en Rob.

• 20 Oktober 2008 - 19:52

De Staakies:

Nou, zo te lezen is jullie vakantie goed van start gegaan. Wij zijn net terug van een weekje Texel en hebben vooral zeehonden, veul paddestoelen, zeemeeuwen, 'Sommeltjes' (ja daar moet je echt voor op Texel zijn) en nog meer Jutters'zooi' gezien, maar echt wilde beesten? Neeeh, die hebben ze daar nie.
    Wij wachten met spanning op jullie volgend avontuur.

Liefs,
    Joost, Desiree en een dikke knuffel van Inge

• 20 Oktober 2008 - 21:40

P.tje:

Hallikideej,......

een tikkie laat deze ronde......maar goed.......
    hé,....toppie om te lezen wat sokken zoal op kunnen brengen ginder.......maar ohoh wat sneu voor Henry......want wat zal dat (momenteel weer fris ruikende) sokkenbolletje van hem op hebben kunnen leveren? dat zal altijd een vraag blijven vrees ik.
    wat de rest van jullie ondergoed op zal leveren lezen we wellicht in jullie volgende bericht.

nou, je hebt al een en ander meegemaakt wat zeker de moeite waard is.
    wat tegenvallertjes met de reis.......waarschijnlijk hebben twee gasten vanwege de turbulentie tegen het plafond geplekt gezeten......maar het gaat uiteindelijk om jullie ervaringen bij de zwwwarrt prratende mensjes war!
    de 600 km tellende reis zal ook best wel weer de moeite waard zijn! klinkt goed zo'n stukje "Beekse Bergen" ginder......
    altijd gedacht dat die dieren alleen in de Beekse Bergen nog te zien waren. Spannend luitjes, en ik geloof meteen dat een en ander inderdaad ècht indrukwekkend zal zijn.
    héél veel plezier en avontuur toegwenst door Bart en Peet

TOEDELSS!!!!!!!!!

• 21 Oktober 2008 - 19:36

Marcha En Paul:

Hoi luitjes van het goede leven,

Ik hoorde dat jullie in Z-afrika verblijven verlopig dus ik dacht dan laat ik ff een berichtje achter....
    Ik zie dat jullie het goed naar jullie zin hebben, en al veel beleefd hebben nou geniet er nog van zou ik zeggen dan gaan wij morgen gewoon maar weer werken..hahaha:)
    Tot gauw en have fun daaro.....en we volgen jullie verhaaltjes verder.
    Veel liefs
    Marcha en paul