nog 4 dagen..................... - Reisverslag uit Sint Pancras, Nederland van Marjon Boeser - WaarBenJij.nu nog 4 dagen..................... - Reisverslag uit Sint Pancras, Nederland van Marjon Boeser - WaarBenJij.nu

nog 4 dagen.....................

Door: Henry en Mjon

Blijf op de hoogte en volg Marjon

08 Oktober 2008 | Nederland, Sint Pancras

Zo, nog 4 dagen en dan is het zover. De reis waar we toch al wel een tijdje naar uitzien. Vooral omdat de meeste mensen al op vakantie zijn geweest, en dan krijg je zelf toch ook steeds meer het idee dat je toe bent aan vakantie. (Sorry, Anita en Jan, jullie moeten nog een paar weken geduld hebben maar dan mogen jullie 4 weken genieten in Nieuw-Zeeland)

Wat zijn we zoal aan het doen; elke dag wat meer spullen in de tas aan het gooien waar we aan denken. Dan gaan we zaterdag eens kijken of we nog iets vergeten zijn. De kleding en schoenen zitten er nog niet in maar we hebben nog een tas achter de hand dus dat moet goed komen.
Natuurlijk bellen met de "Buuff" om af te spreken wie wat meeneemt, denk hierbij aan allerlei dingen; bikini of badpak...henry neemt de bikini....trui of geen trui, schoenen, batterijen, opladers, medicijnen: voor het Po-eppen en tegen het Po-eppen, iets voor de maag, iets voor de hoofdpijn, pleisters, verband, ontsmettingsmiddel, metformine en niet te vergeten de malariatabletten. Ook leuk komen we er gisteren achter dat de Buufjes 16 malariatabletten hebben en wij 10. Hebben al bedacht om die laatste 12 tabletten dan maar in een pot te doen en die te verdelen onder ons vieren. Hebben we allemaal 13 tabletten geslikt. Maar daar komen we in de vakantie wel uit.

Degene die nog niet weet wie de buufjes zijn; dat zijn dus Lionne en Femke die met ons meegaan, anders denkt de buurvrouw die naast me woont.......is mijn buurvrouw gek geworden....ik ga niet mee naar Afrika....en ik heb al helemaal geen medicijnen voor of tegen het Po-eppen.

Oke, back to business;
Inmiddels zijn we, ja we (Femke en ik) druk bezig om mijn, al 4 weken niet goed werkende gsm'tje, te vervangen voor een wel goed werkende. Maar dat valt nog behoorlijk tegen. Gisteren heeft Femke aangeboden om mij te helpen tegen deze wrede provider. Vanochtend werd ik al verrast door een telefoontje van haar. En zojuist kreeg ik bericht dat ik waarschijnlijk, tijdelijk, een nieuwe gsm krijg om mee te nemen naar Afrika en dat mijn oude nieuwe ter reparatie aangeboden wordt. (het verhaal van mijn telefoon is overigens rijp voor Radar).

Wat zijn we verder nog aan het doen; Henry is al begonnen aan zijn papieren reisverslag. We hebben een leuk boekje gekregen van Pieter en Miranda om daar ons verhaal in te doen. Trouwens Pieter...........hoe gaat ie met de noten?
Henry is van de papieren verslagen dus voor hem is het boekje. Hij is er al druk in aan het schrijven....polisnummers, paspoortnummers, bloedgroep etc. Zondag kan hij echt aan de slag. Laat Henry maar een mooi reisverslag schrijven, daar is hij echt goed in. In amerika heeft hij dat ook gedaan.

Ik ga zo meteen eerst nog even naar de drogist, Renny's of is het Rennie's?? halen want Femke en ik waren er achter gekomen dat zij wel Rennie "???" hebben maar geen gewone Rennie's. Dus die ga ik nog even aanschaffen.
Zaterdag nog even naar de winkel voor een broek en een extra geheugenkaart voor de telefoon en dan kan het wat ons betreft beginnen.

Voor zover......

xxx
Mjon en Henry

  • 08 Oktober 2008 - 09:03

    P.tje:

    Jullie moeten nog veel alcoholische drankjes verwerken om al die medicatie weg te spoelen!

    zorg je ervoor dat Henry voldoende sokken bij zich heeft??!!
    wij zijn immers gewend dat hij ze overal waar hij "neerploft" gewoon laat slingeren,.....en tja,....dan ben je er in een paar weekjes zo doorheen, en beginnen de knaagdieren (voor je het weet) te knabbelen aan die overheerlijke kaasblokjes onderaan zijn gespierde kuiten.
    nou,................suc6 met de laatste voorbereidingen war!!!
    Xje van P.tje

  • 08 Oktober 2008 - 09:23

    Bea En Edwin:

    Hey,der gaat een kleine apotheek mee als ik het zo lees.....Hahaha heb je voor henry niet zo'n doodskoppen zwembroek(Bulgarije) gekocht dat schrikt de wilde beesten misschien af...Wij wensen jullie heel veel plezier op deze reis(gaat ongetwijfeld lukken)en lezen wel een verslag als jullie terug zijn.
    Tot mails Bea en Edwin

  • 08 Oktober 2008 - 10:22

    Anita:

    Ha zus.... wrijf het er maar in!!! Maar ik denk maar zo: ik heb het nog tegoed.
    Het is trouwens Rennies (aan elkaar, pas gelezen in management support, dus weer wat geleerd!).
    Ben benieuwd naar jullie al dan niet papieren reisverslagen. Dit is weer een leuk stukje, ben benieuwd naar de vervolgsessies. Relax deze week, alles komt goed!!

    XXX van jezusje

  • 08 Oktober 2008 - 16:07

    Jan S:

    Beste M,jon en Henry,
    Ik heb begrepen dat het een tent-tocht is. Dus kamperen tussen de olifanten en de apen.
    Apen ruik je gelukkig op200 meter afstand al het is een mix tussen de sokken van Henry en een emmer maanverband die 2 weken in de zon heeft gestaan. Voor olifanten moet je wel oppassen, die PO-epen ongeveer een halve kub. per keer.Voor je het weet is je tent geblokkeerd en moet je je uitgraven of erger je ligt eronder.Verder loop je geen gevaar in de jungle, wel in de steden. Wij gaan in januari ,ik ben nu al benieuwd naar jullie ervaringen .Groete Jan en Inge

  • 08 Oktober 2008 - 16:39

    Slegerstjes:

    Hoi Mjon en Henry

    Alvast heel veel succes en vooral heel errug veel plezier tussen de olifanten, leeuwen en al die andere dieren. We volgen jullie.....

  • 08 Oktober 2008 - 21:07

    Buuf:

    Heb wel wat tegen en voor Po-eppen.En gek, ach ja...........Ik ga alleen niet mee dat wordt te gek! Spreek jullie nog. Groetjes, Buuf hahaha.

    En anders wens ik jullie een geweldige tijd toe in Afrika. Met of zonder Rennie's.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Sint Pancras

Marjon

Wij, Henry en ik, hebben jullie meegenomen op onze reizen. Nu, juni 2022, 2,5 jaar na het overlijden van Henry ga ik mijn 1e reis zonder Henry maken, wel met Antonita, Henk en Martijn. Ik vind het spannend, om op reis te gaan zo zonder hem. Maar Henry is er in mijn hart altijd bij. groetjes, Marjon

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 158
Totaal aantal bezoekers 45210

Voorgaande reizen:

21 Juni 2022 - 28 Juni 2022

IJsland met Antonita, Henk en Martijn

07 Augustus 2018 - 13 September 2018

Canada

29 Augustus 2016 - 11 Januari 2017

Australië en Nieuw Zeeland....we komen er aan

01 Augustus 2015 - 22 Augustus 2015

Rondreis Scandinavië

27 Maart 2014 - 01 Mei 2014

Australië

22 Juli 2011 - 14 Augustus 2011

Amerika 2011

07 Augustus 2010 - 25 Augustus 2010

Rondreis Turkije

12 Oktober 2008 - 05 November 2008

Rondreis Afrika

Landen bezocht: