3 graden en regen.... - Reisverslag uit Sint Pancras, Nederland van Marjon Boeser - WaarBenJij.nu 3 graden en regen.... - Reisverslag uit Sint Pancras, Nederland van Marjon Boeser - WaarBenJij.nu

3 graden en regen....

Door: Marjon

Blijf op de hoogte en volg Marjon

04 Juli 2022 | Nederland, Sint Pancras

Vandaag vertrekken we voor nog meer watervallen. We willen de Dettifoss en de Godàfoss zien. 2 mooie watervallen.

Het weer is niet best, zelfs koud te noemen, 3 graden en het ook niet eens droog. Maar ja, we willen wel wat zien, dus we laten ons door het weer niet tegen houden en lopen naar de 1e waterval. De Dettifoss.

Het is niet zover lopen maar het gaat wat meer regenen en bij de waterval regent het harder maar krijgen we ook wat water vanuit de waterval. Alsof we nog niet nat genoeg waren.

We gaan weer snel de auto in, proberen daar wat warmer te worden en we vervolgen onze weg naar Husavik. Er staat een prachtig kerkje waar we eerst even naar binnen gaan, weer een kaarsje proberen te branden maar dat kon niet. Dan de kerk maar gesteund door een magneetje te kopen (voor 5 euro) met de afbeelding van het kerkje.

Dan is het ondertussen toch weer tijd voor de lunch. Hier in Husavik verkopen ze 's werelds beste fish[e-38]chips. Dus die willen wij weleens proberen, nou het mag gezegd....erg lekker. Maar of het de lekkerste zijn?

We kunnen het gelukkig binnen op eten want buiten is het zo koud. Er wordt reclame gemaakt voor een tocht om walvissen te kijken maar we kunnen ook nog in zo'n snelle boot waarbij je wangen gaan klapperen en je keihard over het water gaat. Nou, aan mij is zoiets sowieso niet besteed maar met deze temperaturen al helemaal niet.

Dus we eten de fish [e-38] chips en stappen weer in onze warme, comfortabele auto [e-1f49c]

en door........

Vervolgens rijden we door naar de Godàfoss, ook weer een mooie waterval. Maar het blijft koud, dus ook hier weer een bliksembezoek

en door.....

Dan komen we door Akureyri, hier staat een prachtige kerk, waarvan wij denken dat de kerk in Reykjavik en deze door dezelfde architect ontworpen is.

Ook hier willen we voor een kaarsje gaan maar de kerk is dicht. Dus we spoeden ons weer terug naar de warme auto.

en door......

We gaan richting Glaumbaer. Hier staat ook een leuk kerkje en warempel we kunnen weer een kaarsje branden.

Daarna gaan we even kijken want hier staan prachtige plaggenhutten in een soort van openluchtmuseum.

Martijn en ik lopen om en willen naar binnen omdat het bijna sluitingstijd is hoeven we niets te betalen maar mogen we doorlopen. Maarrrrrr mijn rugtas moet wel terug in de auto, die mag niet mee naar binnen. Dus ik vraag aan Martijn de sleutel en loop naar de auto. Ik druk op de afstandsbediening om de deur te openen en wat blijkt.... ik ben niet goed aan het opletten waardoor ik tijdens het openen van de deur, hele andere mensen in die auto zie zitten. Tja, dezelfde kleur maar verder leek het in zijn geheel niet op onze auto. Ik heb me even verontschuldigt maar moest wel heel erg lachen. Dus ik ga terug naar Martijn die nog staat te wachten, helemaal lachend en vertel hem het verhaal. Tjonge, "Boeser" in de bocht.

Maar het was prachtig, de plaggenhutten waren in goede staat. Kwamen we ineens Henk en Antonita tegen, tja, waar die vandaan kwamen.

Toen door naar ons onderkomen The Hlin Guesthouse. Weer een mooi onderkomen met hot tub, maar we zien wat kleding wegwaaien dus we besluiten om maar gewoon binnen te blijven.

Antonita en ik bakken wat eitjes met paprika en ui, wat stokbrood erbij en we hebben weer gegeten. Daarna ons dagelijkse spelletje "wie is de ezel", een wijntje erbij. Meer hebben we niet nodig. De sfeer is helemaal prima, we genieten volop. Wat zal Henry trots zijn.

• 04 Juli 2022 - 19:49

Anita:

Leuk verslag!

Maar de wind en kou voel ik gewoon… brrrr