De gouden cirkel - Reisverslag uit Höfn, IJsland van Marjon Boeser - WaarBenJij.nu De gouden cirkel - Reisverslag uit Höfn, IJsland van Marjon Boeser - WaarBenJij.nu

De gouden cirkel

Door: Marjon

Blijf op de hoogte en volg Marjon

24 Juni 2022 | IJsland, Höfn

Goedemorgen, het is nu 5.35 uur als ik dit begin te typen. Het is heel licht vanochtend, de zon staat in mijn kamer en die is nu al vrij fel, ondanks de dubbele gordijnen. Maar "nie piepuh" het is prachtig en ik geniet. "Genieten we nog een beetje?". Ik doe mijn best een het lukt vrij aardig. Woensdag zijn we voor het eerst gaan rijden, we hadden 380km gepland ongeveer. Onze overnachting zou dan gaan plaatsvinden in de buurt van Hvolsvöllur.

De route brengt ons watervallen, wat geisers en vooral natuurschoon. We rijden dus "de gouden cirkel" zoals het hier genoemd wordt.

We spreken af dat we tussen de middag warm eten zodat we in de avond kunnen volstaan met een boterhammetje en we dan geen rekening hoeven te houden met de sluitingstijden van de restaurants.

Met het donker hoeven we al helemaal geen rekening te houden want dat wordt het niet [e-1f605].

We slapen woensdag in de Aurora Lodge vlak voor Hvolsvöllur. Het is een prachtige lodge, in de middle of nowhere. Met.... een hot tub! Dat gaan we dan maar eens gebruik van maken. Het uitzicht is werkelijk prachtig. Dan gaan we nog een spelletje spelen en rond 11 uur (IJslandse tijd, 01.00 uur Nederlandse tijd gaan we dan toch maar naar ons mandje. We zijn rond half 8 op een gaan ontbijten. Wauw..... wat een ontbijt en wat een uitzicht.

Na het overheerlijke ontbijt vervolgen we onze reis. We plannen vandaag, donderdag, weer zo'n 380km. Dit keer gaan we richting de ijszee in Jökulsárlon. Maar voordat we daar zijn komen we een aantal prachtige grote watervallen tegen waar we een bezoekje brengen. Bij 1 kunnen we achter door lopen, het is weliswaar een glibberig padje en moet me af en toe goed vasthouden, zodat ik niet op mijn giecheltje ga met mijn fotocamera om mijn nek, maar dan heb je wel wat. De andere is een hele brede waterval waar een trap langs loopt zodat je van bovenaf en kijkje kunt nemen. Ook dat gaan we doen, ik kom hijgend boven maar dan heb je wel wat. Een beetje rusten en dan gaan we weer naar beneden. What goes up, must cone down [e-1f60a]

Aan het einde van de middag komen we dan aan bij de ijszee. Het is werkelijk prachtig, de zon laat zich niet helemaal zien maar het kleine beetje heeft al een bijzonder licht op de ijsschotsen.

Daarna gaan we door naar Höfn, onze overnachtingsplek voor vandaag. Een leuk appartementje met 5 bedden, een tafeltje in de keuken waar eigenlijk plaats is voor 3. Er staan maar 3 krukjes namelijk. Maar een stoel erbij, wat ruimer uit elkaar gaan zitten en het lukt ook. No en spelletje en tegen 12 uur zoeken we ons mandje weer op. Door het licht heb je ook niet in de gaten dat het dan weer zo laat is.

Sorry, voor de eventuele fouten, ik schrijf het via de telefoon en het programma laat mij het scherm gedeeltelijk zien.


  • 24 Juni 2022 - 08:45

    Miranda:

    Wat een prachtigereis zijn jullie weer aan het maken. Volgens mij heb jij de gouden cirkel in handen Marion. Geniet er nog van

  • 24 Juni 2022 - 08:49

    Carolien :

    Leuk om te lezen en wat een mooi en bijzonder landschap!
    Die hottub is wel top

  • 24 Juni 2022 - 09:09

    Anita:

    Hoe fijn dat jullie het zo leuk hebben. Weet je nog de vorige keer bij de ijszee Marjon? Dat jij je uitslag kreeg van je examen? En onze benzinestress? Pfff…..
    Het zal een reis zijn metgezel mooie nieuwe momenten en herinneringen aan de vorige keer. Maar dat is ook mooi xxx

  • 24 Juni 2022 - 09:50

    Henriette Van De Rande:

    Marion, geweldig deze reis. Vind het dapper van jou, weer een toffe vakantie, maar dan helaas met ander gezelschap. Maar jou kennende gaat dat vast goed komen. Genietennnnn.

  • 24 Juni 2022 - 10:08

    Cees & Tonny Van Loon:

    Nouw reisgezelschap wat een pracht allemaal onderweg dat is echt genieten. Jammer dat de temperatuur nog wat aan de lege kant is, als het maar droog weer is komt het al gauw goed, op naar het volgende verslag

  • 24 Juni 2022 - 11:01

    Marian En Berry:

    Majonneke wat goed van je! Je bent weer een prachtige reis aan het maken en in goed gezelschap in een schitterende omgeving en wat is het mooi daar. Geniet van alles en wij reizen achter de pc weer met je mee!

  • 24 Juni 2022 - 11:30

    Irma:

    Ja wat een geweldig land. Fijn dat je kunt genieten, liefs voor de verdere vakantie en Henk en Atonita jullie straks een goed reis hierna

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marjon

Wij, Henry en ik, hebben jullie meegenomen op onze reizen. Nu, juni 2022, 2,5 jaar na het overlijden van Henry ga ik mijn 1e reis zonder Henry maken, wel met Antonita, Henk en Martijn. Ik vind het spannend, om op reis te gaan zo zonder hem. Maar Henry is er in mijn hart altijd bij. groetjes, Marjon

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 98
Totaal aantal bezoekers 45141

Voorgaande reizen:

21 Juni 2022 - 28 Juni 2022

IJsland met Antonita, Henk en Martijn

07 Augustus 2018 - 13 September 2018

Canada

29 Augustus 2016 - 11 Januari 2017

Australië en Nieuw Zeeland....we komen er aan

01 Augustus 2015 - 22 Augustus 2015

Rondreis Scandinavië

27 Maart 2014 - 01 Mei 2014

Australië

22 Juli 2011 - 14 Augustus 2011

Amerika 2011

07 Augustus 2010 - 25 Augustus 2010

Rondreis Turkije

12 Oktober 2008 - 05 November 2008

Rondreis Afrika

Landen bezocht: