een trouwerij....de opera en.....een evacuatie - Reisverslag uit Winmalee, Australië van Marjon Boeser - WaarBenJij.nu een trouwerij....de opera en.....een evacuatie - Reisverslag uit Winmalee, Australië van Marjon Boeser - WaarBenJij.nu

een trouwerij....de opera en.....een evacuatie

Door: Marjon

Blijf op de hoogte en volg Marjon

31 Maart 2014 | Australië, Winmalee

Goedemorgen,

Vandaag de auto gehaald op de luchthaven en zijn terug gereden naar Arno, Sascha, Roma en Ko.

Maar laten we eerst eens bij gaan praten want de titel roept wel wat vragen op misschien.

Zoals we al eerder vertelde zijn we zaterdag naar de Blue Mountains gegaan met de familie.
We gingen met 2 auto's, de jongensauto en de meisjesauto. De meisjes gingen eerst naar Wentworth falls om een lekker brood te kopen bij de Duitse bakker, de jongens gingen eerst even tanken. We hadden afgesproken bij een meertje om daar de eigengemaakte cake van Sacha te nuttigen, die verrekte lekker was, en daarbij een heerlijk kopje koffie te drinken. Daarna vertrokken we naar de Blue Mountains om daar een leuke wandeling temaken naar een mooi uitzichtspunt. Moet gezegd worden.....het was prachtig. Daarna gingen we dezelfde tweg terug, dus veel trappen omhoog. Sascha en ik maakte wat extra stops om nogmaals te kunnen genieten van het uitzicht ;)

Toen we weer bij de parkeerplaats waren spraken we af om naar Scenic world te gaan. Henry en ik gingen samen met Roma en Ko het park in. De kinderen namen ons mee naar het treintje en de kabelbanen.
Maar wat vliegt zo'n dag. Dus we gingen nog even naar Echopoint om een prachtig uitzicht te hebben over de Blue Mountains en daar gebeurde het.....2 dames geheel gekleed in plastic komen ons tegemoet en ik vraag of ik een foto mag maken van ze omdat ik het wel geappig vindt hoe ze eruit zien. Vervolgens vragen ze aan ons of wij het leuk zouden vinden om een toneelstukje mee op te voeren voor een opdracht welke hun uit dienen te voeren. NATUURLIJK willen wij dat. Hahaha, ze zochten een bruidegom, een ambtenaar en natuurlijk de vader van de bruid en het andere meisje zou de bruiloft filmen. Ko werd de bruidegom, henry de ambtenaar, arno de vader van de bruid en ik maakte nog wat foto's. We begonnen natuurlijk 'daar komt de bruid te zingen'. We vroegen of we het filmpje konden zien dus ze zouden het opsturen. We hebben het visitekaartje van arno gegeven zodat ze het konden mailen. De meiden werden nog enthousiaster want ze hadden ook een visitekaartje nodig. Ook weer blij!

Al nieuwsgierig naar de opera? Coming up :)

Zaterdagavond hebben we heerlijk gegeten bij Arno en Sascha. Zaterdagavond kwam Roma ineens de kamer ingehinkeld want ze had haar teen gestoten en het deed toch wel heel erg zeer....het mag gezegd de kleine teen had een vreemde stand. Dus Sascha ging nog laat naar het ziekenhuis. Uiteiendelijk bleek de teen niet gebroken maar het was uit de kom. Tegen 03.00 kwamen ze terug en Sascha had zichzelf buiten gesloten maar kon nog via onze slaapkamer het huis in. Gaf me wel even de zenuwen want als zij zonder sleutel binnen kan, wie kan het dan nog meer? Maar toch nog even geslapen.

Zondagochtend eerst een heerlijk ontbijt met arno en ko om daarna naar sydney te gaan. Sascha en Roma sliepen nog even door, per slot van rekening waren hun iets langer op gebleven.

We hebben heerlijk gewandeld in sydney, een kleine stadstour gehad en zijn daarna naar ons hotel gelopen. Vanuit ons hotel liepen we naar het operagebouw om daar de rondleiding te maken en aansluitend een tasting plate te nuttigen.
Wat een ontzettend mooi gebouw, de bouw zou 3 jaar duren en zou 7 miljoen kosten echter duurde de bouw 16 jaar en kostte 106 miljoen. Een klein verschilletje. We gingen aan de haven zitten om te eten, dus henry loopt met zijn shirt met de tekst 'ge wit oit noit' en vervolgens zegt iemand tegen ons....ja, dat klopt helemaal. Huh....waar komen jullie vandaan.... wa denktuh... veghel....
Dus we zijn maar even bij hun aangeschoven. O ja, hij rookt shag....wat denk je wat dat hier in Australie kost? 48,50 australische dollar. Alsmje dan beseft dat een australische dollar ongeveer 0,70 eurocent is dan is het vrij prijzig. En buiten roken.....liever niet en binnen al helemaal niet.

De opera dan eindelijk......via de botanische tuin liepen we naar de andere kant van de haven waar de opera in demopen lucht gespeeld zou worden. De mevrouw bij het hotel zei nog tegen ons dat we veel geluk hadden want het zou een mooie avond wordern. Nou daar had ze wel gelijk in hoor, tenminste op een bepaalde manier....
Na de kaartjes opgehaald te hebben gingen we wat te drinken halen om vervolgens onze plaatsen te zoeken. Het was prachtig weer. Niet te koud, niet te warm, lekker droog. Na nog even gebeld te hebben met Noelle, om haar te feliciteren met haat 7e verjaardag, was het tijd om te gaan genieten van de opera.

Een half uur nadat de opera was begonnen, zagen we in de verte wat bliksem, maar ach, het was ver weg, toch.....
Maar na een tijdje begonnen er wat meer druppels te vallen en namen we voorzichtig onze jasjes uit de tas en borgen we onze video- en fotocamera maar even op. Toen het nog wat harder begon te regenen leek het ons verstandig om toch maar een poncho, welke gratis uitgegeven werden, op te halen. Ondertussen zaten er zoveel druppels regen op mijn bril dat ik het wel verstandig vond om mijn bril af te zetten en even in "mijn schap" te hangen.
Toen ik nog even wat in mijn tas moest doen hoorde ik wel iets vallen, keek maar mistte niets en zag niets liggen op de grond.
Tijdens de pauze gingen we nog even een drankje halen en ik ging even naar het toilet....en toen zag ik het....mijn bril. K.. , ik terug naar mijn plaats maar daar zag ik, zoals eerder gezegd, niets liggen. Oke, er was een lange strook bij de tribune wat eigenlijk een gat was en ja hoor, mijn bril was daar ingevallen. Iemand van het personeel erbij geroepen en verteld dat ik mijn bril kwijt was. Hoe mijn bril eruit zag....duhhuh...gewoon twee glazen, een frame en de kleur is paars.

Tijdens de pauze kregen we een kleine mededeling namelijk dat door de weersomstandigheden het niet meer verantwoordelijk was om door te gaan en dat er daarom een evacuatie plaats vond. De bliksem was ook wel dichtbij gekomen. Dus dat was ons opera moment, echter hadden we de bril nog niet terug.
Dusnwij even naar de customerservice en toen iedereen geevacueerd was, gingen ze mijn bril zoeken. En ja hoor, ze hadden hem gevonden. I loved that guy.

Dus in plaats van de hele avond naar de opera te luisteren zaten we om 21.30 weer in ons hotel want het was me een partij k..weer. Moet gezegd worden we hebben wel erg veel lol gehad.
De mevrouw achter de receptie was er niet meer maar anders zouden we haar geadviseerd hebben om, indien ze ooit van plan zou zijn van baan te wisselen, een baan als weervrouw niet helemaal zou passen.
We kunnen nu nog reclameren bij de operhouse voor wat betreft de voorstelling, dus dat gaan we in ieder geval doen, mocht het zo zijn dat we alleen een volgende voorstelling bij mogen wonen dan geven we de kaartjes aan Arno en Sascha. De voorstelling draait in ieder geval nog heel april.
Vandaag de laatste dag in Sydney / Winmallee. Morgen gaan we richting Cessnock, de wijn vallei. Ook leuk.

Fijne dag en tot de volgende keer.
Henry en Mjon



  • 31 Maart 2014 - 10:00

    Liesbeth:

    Wauw! Wat een verhaal. Zo maak je nog eens wat mee! Leuk om zo 'mee te reizen'
    Nog heel veel plezier enne: GENIET! Maar dat zit volgens mij wel goed. Groetjes uit zonnig Brabant!

  • 31 Maart 2014 - 10:43

    Pauline:

    Nou nou, dat is ook wat zeg. Het zit wel in de lucht denk ik in Sydney volgens mij die evacuaties. Toen ik er was moest ik het hotel uit, evacuatie ivm brand!!!! Gelukkig was ook dat toen goed afgelopen en snel geblust maar toch. Nou ik hoop op minder van dit soort ervaringen voor jullie de komende tijd. Alhoewel het wel leuke spannende verhalen oplevert haha!
    Liefs en geniet! x

  • 31 Maart 2014 - 10:54

    Marielle:

    Wat een avonturen...
    Geniet ervan!

  • 31 Maart 2014 - 10:59

    Alie:

    Natuurlijk komen jullie weer in een toneelstuk terecht. Geweldig.
    Kon je nog iets met de informatie over de teen???
    Leuk, leuk, leuk. Hoeveel brillen vallen er op zo'n avond door dat gat. Wat een vraag: Hoe ziet ie eruit??

  • 31 Maart 2014 - 13:10

    Mart:

    wat een geweldig verhaal
    Madamme Butterfly is onvoorspelbaar

    gr

  • 31 Maart 2014 - 13:22

    Mamske:

    Hallo toneel spelers! ! Wat een avontuur zo maak je nog iets leuks mee. Gewelddig toch! Jaze zoeken
    De juiste ppersonen uit.?! Dit is nog maar het begin..dus gewit mar nojt nie.ha.ha.madame butterfly
    Is jammer genoeg in het water gevallen.maar le bril heeb je gelukkig weer terug.maar jullie dag heeft
    Daar niet mlnder leuk om geweest.lk geniet van jullie berichtjes. Nu jullie de auto hebben gaan we nog
    Meer leuke verslagen lezen.( leuk hoor dat ik de tablet van anita heb gekregen.en al zeg ik het zelf het
    Gaat me goed af op een paar foutjes na.maar dat word vergeven. Ja toch? ? Met mij gaat alles goed.
    Het weer is prima veel zon .dus mjon geen zorgen om je moedertje .geniet samen met henry van jullie
    Rondreis ik heb het program wat en waar jullie naar toe willengaan geen stress. Niet nodig henry is
    Een goede rustige chaufeur.lieve familie nog bedankt voor de goede zorgen van mjon en henry.
    Kusjesxxxxxx.en goede reis.ik volg je op de voet! Nou ja ...spreekwoordelijk dan. Doel.

  • 31 Maart 2014 - 13:32

    Mamske:

    Heb wel te dikwijls een nieuwe regel genomen. Dus een beetje onoverzichtelijk sorry.dat heb je als je iets nieuws heb geleerd.volgende keer beter

  • 31 Maart 2014 - 17:08

    Anita:

    Hahaha./.... dat hebben jullie weer..... wat een geluk dat die bril nog is teruggevonden...
    Ik hoor wel dat de jullie ook kennis hebben gemaakt met Sasha haar culinaire prestaties. Ze kon echt lekker koken, maar Mjonneke.... dat kun jij ook!

    Die Roma, wens haar beterschap van me... zieltje !

    Ik zie mezelf weer helemaal lopen, daar als ik jullie verhaal zo lees! De botanische tuin, het Operahouse en de stad. Fantastisch!

    Wel jammer dat jullie die opera niet hebben kunnen zien. Ach, het heeft zo moeten zijn..... Waarschijnlijk 'rommelt' Madame Butterfly nogal.... Wel tof dat je bril in ieder geval weer gevonden is.
    Heb je trouwens de slipperautomaat nog gezien op Circular Quay? Geweldig !!!

    Geniet nog van Winmalee en rij voorzichtig aan de "verkeerde" kant van de weg.

    Lieve groetjes aan de familie en voor jullie !
    XXX

  • 01 April 2014 - 22:39

    Monique:

    hoi hoi jullie reis is al goed begonnen lees ik, op naar nog meer avontuur!
    heel veel plezier nog en ik lees met plezier jullie berichten.
    xxx

  • 03 April 2014 - 21:02

    Roy En Mirjam:

    Heerlijk om jullie avonturen te lezen:-) veel plezier met de avonturen die nog volgen. Kusss van buuf en buum

  • 04 April 2014 - 16:35

    Henriette Van De Rande:

    Zo, jullie hebben al wat meegemaakt zeg, beloofd wat voor de verdere reis. Wel spannend allemaal.
    Dat je nog tijd hebt, om zo'n verslag te schrijven.
    Geniet lekker en tot het volgende verhaal. Ben een beetje laat met reageren, maar we zijn ook een weekje weggeweest naar een ezelboederij. Super leuk geweest en prachtig weer. (geen onweersbuien dus). Tot een volgende keer.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marjon

Wij, Henry en ik, hebben jullie meegenomen op onze reizen. Nu, juni 2022, 2,5 jaar na het overlijden van Henry ga ik mijn 1e reis zonder Henry maken, wel met Antonita, Henk en Martijn. Ik vind het spannend, om op reis te gaan zo zonder hem. Maar Henry is er in mijn hart altijd bij. groetjes, Marjon

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 355
Totaal aantal bezoekers 45135

Voorgaande reizen:

21 Juni 2022 - 28 Juni 2022

IJsland met Antonita, Henk en Martijn

07 Augustus 2018 - 13 September 2018

Canada

29 Augustus 2016 - 11 Januari 2017

Australië en Nieuw Zeeland....we komen er aan

01 Augustus 2015 - 22 Augustus 2015

Rondreis Scandinavië

27 Maart 2014 - 01 Mei 2014

Australië

22 Juli 2011 - 14 Augustus 2011

Amerika 2011

07 Augustus 2010 - 25 Augustus 2010

Rondreis Turkije

12 Oktober 2008 - 05 November 2008

Rondreis Afrika

Landen bezocht: