Howdy all - Reisverslag uit San Antonio, Verenigde Staten van Marjon Boeser - WaarBenJij.nu Howdy all - Reisverslag uit San Antonio, Verenigde Staten van Marjon Boeser - WaarBenJij.nu

Howdy all

Door: Mjon

Blijf op de hoogte en volg Marjon

24 Juli 2011 | Verenigde Staten, San Antonio

Howdy,

Hier dan een berichtje van ons uit San Antonio.
We zijn net terug uit de stad waar we de Alamo bekeken hebben en we de " riverwalk" een stuk hebben gelopen.

Maar goed laten we bij het begin beginnen......
Na een aangename vlucht, niet geheel zonder bobbels, kwamen we in het erg hete Texas. Op het vliegveld spraken wij een man aan om te vragen hoe wij het beste naar ons hotel konden. Hij wees ons een taxi aan en als wij nog wat nodig hadden konden wij hem altijd bellen. Nou kwam het toevallig zo uit dat wij de volgende dag terug naar het vliegveld moesten om onze auto te halen. Maar goed eerst gingen wij naar Dallas. Daar hadden we al een hotel geboekt. Wij hadden afgesproken dat we hem zouden bellen en inderdaad hij kwam ons netjes ophalen. In een zwarte Lincoln nog wel. Wauw, wat een mooie auto.

Nadat hij ons afgezet had bij de autoverhuur namen we afscheid en begonnen zelf aan ons eigen avontuur.

Auto is een Jeep, erg leuke auto. Navigatie erbij en we were all set to go.
Onze eerste bestemming....Austin. Na een aantal uren rijden en na een hele hoop ranches te hebben gezien kwamen we aan in Austin. Voordat we echter een plaats hadden gevonden om te overnachten.....Dat duurde wel even. Maar uiteindelijk kwamen we terecht in de Double tree hotel. Het kost dan wel wat, maar dan heb je ook wat. Een heuse suite! We kwamen de kamer in en ik vroeg me af waar het bed was. Ik zag een bank, een tafel met 2 stoelen een keukentje maar geen bed. Gelukkig het bed stond in een andere kamer. Tjonge, we verdwaalden bijna in onze kamer.

Na even opgefrist te hebben besloten we de stad in te gaan. Welke kant is downtown, nou we zaten in Downtown. 2 straten verwijderd van het Capitool.

Waarom staat Austin bekend? Allereerst is het de hoofdstad van Texas. Mellow Johnnie's.... fietswinkel van Lance Armstrong.... Bess Bistro....restaurant waarvan Sandra Bullock de eigenaresse is.
Dit wilde we graag zien. Dus wij naar de fietswinkel...Wat een geluk er stond een herhaling van de Tour de France op. Maar wat is er mooier dan in de winkel van Lance Armstrong naar de Tour kijken? Precies....MET Lance Armstrong naar de Tour kijken. Nou dat laatste is niet gelukt.

Dan maar naar het restaurant van Sandra Bullock want wat is er nu nog leuker dan eten in het restaurant van Sanra Bullock? Precies...MET Sandra Bullock in het restaurant eten. Inderdaad...ook dat is niet gelukt. Maar we zijn daar wel met 2 hele aardige mensen in contact gekomen.
Daarna zijn we nog wat rond gaan lopen in de stad en daar werden we getrakteerd op Live music.
Erg leuk.

Vanochtend (24 juli) zijn we na het ontbijt een stadswandeling gaan maken want dan is de temperatuur nog een beetje te harden.
Na de wandeling zijn we de auto gaan halen, hebben we uitgecheckt en zijn naar San Antonio gereden.
Voor we ons hotel hadden, wat we overigens buiten de stad hebben genomen, hebben we wel wat rond gereden. Onze navigatie vond dat hij toch een ander adres moest nemen dan dat wij ingegeven hadden. Tja, daar kom je dan achter als je ineens bij je hotel hoort te zijn, maar het hotel is er niet. Dus hup, weer opnieuw de " loop" op en weer proberen. Dan kom je erachter dat de navigatie een eigen willetje soms heeft. Maar desondanks zijn we erg blij dat we een navigatie hebben, want er komen een partij wegen bij elkaar........ik geloof niet dat ik ooit zoveel fly-overs bij elkaar gezien heb. Maar wie weet, misschien blijkt tijdens deze vakantie dat het eigenlijk nog wel meevalt.

O ja, wat betreft de temperatuur kunnen we kort zijn:

Gruwelijk heet!

Maar gelukkig is de airco om ons in de auto te voorzien. O, Henry verteld nu dat het in Bagdad heter is maar dat is dan ongeveer de enige plek. (Dubai staat niet op de lijst, waarschijnlijk is het daar nog warmer) Maar wij hebben hier tegen de 40 graden.

Nou we gaan zo meteen naar het mandje...we melden ons binnenkort weer.

xxx
Mjon en Henry

• 25 Juli 2011 - 06:20

Pauline:

Hoi Globetrotters, zo te zien beleven jullie leuke avonturen, geniet er van ik blij het volgen. Veel plezier en succes met de hitte!
    Piep

• 25 Juli 2011 - 07:44

Gerrie De Vries:

Hoi allebei, veel plezier in de States. Geniet van de warmte want hier is het winter. Oh Marjon, ben je nog geslaagd? Groetjes van Luurd en van mij.

• 25 Juli 2011 - 08:49

Nel:

Hoi Marjon en Henry
    Leuk dat jullie bij Lance zijn geweest wel niet aardig dat Lance jullie niet heeft getrakteerd op een lekker koel drankje.
    Ik hoorde van mijn fv maatje dat het in Austin smokin hot was, maar met airco in de auto is het natuurlijk wel vol te houden.
    Leuk om je verslag te lezen, maak er nog een fijne vakantie van
    Dikke knuf farmer Nel

• 25 Juli 2011 - 10:58

Irma:

Ha die Mjon en Henry
    Wat een temperatuur en jammer dat je Lance en Sandra niet hebt gezien maar ja.
    Bij ons heeft het afgelopen weekend in het teken gestaan van nr. 3 Feest bij Bart en Peet en after party bij Bart en Peet Keigezellig maar niet weight watcher proof. Volgende week gaan wij een aantal dagen genieten in Barcelona en vandaag de roze maandag Dus ook wij komen onze vakantie goed door. Voor jullie geniet ervan en tot kijk Liefs Jan en Irma.

• 25 Juli 2011 - 17:50

Marian:

Ha Mjon en Henry,

Klinkt erg goed daar in amerika.
    Henry zal wel genoten hebben in de winkel van Lance Armstrong.
    Kun je niet een beetje van jullie temperatuur naar ons blazen hier is het koud en nat.
    Veel plezier nog samen,
    Berry en Marian xx

• 26 Juli 2011 - 09:56

Anita:

Ha gelukkig.... een berichtje!!! Alhoewel we al van Irma en Jan hadden gehoord dat er iets in de mailbox zat... Wij moesten natuurlijk de kermis op gisteren! Lekker met mam op het terras gezeten, aapjes kijken.... en er kwamen er wat langs, zeg. Ook Bart, peet, Irma en Jan ( zoals gezegd), Kees en tonnie gezien... (wat niet impliceert dat die bij de aapjes horen, natuurlijk!!!) Maar het was leuk en voor de verandering weer om in een t-shirt te lopen. Voor de rest is het bagger hier.... Ben blij dat het heet is daar, hier is de winter bijna ingevallen!! Dikke kus van jezus en ik laat mamske het bericht nog wel lezen, hoor!
    XXXXX van mams, Jan en mij

• 26 Juli 2011 - 16:51

Christie:

He Sjeun Wiefke! wat Kei leuk om zo te lezen hoe jullie je vermaken in de US of A, heel veel plezier nog
    xxx

• 26 Juli 2011 - 16:52

Maureen:

Hmm, 40 degrees and counting... Hier is het -10 volgens de koukleumen...;-))

Veel plezier en tot niet snel!!

• 27 Juli 2011 - 09:50

De Louwkes:

Howdy, dat klinkt allemaal erg goed. Lijkt ons inderdaad cool (voor zover dat met bijna 40 graden kan) om de tour te kijken in de winkel van Lance. Jammer dat ie niet thuis was. En tja die navigatie, je hebt gelukkig alle tijd!
    Geniet er nog van! Hier alles OK.

• 27 Juli 2011 - 11:26

P.tje:

dat klinkt niet fout luitjes......
    de vraag.....genieten we nog een beetje......?......in de schaduw dan.... lijkt hier overbodig.
    Mjon,......ff 'n vraogske......
    waar heb jij je mee vermaakt terwijl Henry naar de tour zat te blieken?......
    ondanks dat het een bijzondere ervaring op een bijzondere plaats zal zijn....moest die tv toch eigenlijk verboden worden op vakantie!

enneh....wie van jullie sliep op de bank in die grandioze suite?

hé luitjes, gezien er nog van en nog héél veel plezier.
    groetjes vanuit een inmiddels weer gekuist kotje aan DE boulevard nummero 3

toedelss!

• 28 Juli 2011 - 09:31

P.tje:

hallikideej,.....
    waor gaon we vandaog naortoe?
    wij mochtuh toch meej?.....
    ge hèd ons al un paor daoge thûusgelaote.
    deez iz al wir d'n vierde dag dè wij nie meej meuge as ge wir nix laot lezen!
    heb me helaas ziek moeten melden.......ik kon mijn baas niet vertellen waar de reis naartoe ging (meej unne goeie reeje maag ik er wellus un dagske tussenûut....tja, dan mâr ziek melden.....met de mededeling "over de rooie" die doet ut aaltij wel heb ik van heure zeggen".

hopelijk mogen wij allemaal weer mee op sleeptouw vanaf vandaag!

veul leut!!
    Tilburgse toedelss