Plantage en muziek - Reisverslag uit New Orleans, Verenigde Staten van Marjon Boeser - WaarBenJij.nu Plantage en muziek - Reisverslag uit New Orleans, Verenigde Staten van Marjon Boeser - WaarBenJij.nu

Plantage en muziek

Door: Mjon

Blijf op de hoogte en volg Marjon

28 Juli 2011 | Verenigde Staten, New Orleans

Goedemiddag op Mjonnekes-Dag,

Voor ons is het nu 7.05 uur, Henry slaapt vandaag uit, want we blijven een extra dag in New Orleans.

Na een paar dagen stilte is het nu weer tijd voor een berichtje. Waar hebben we jullie achtergelaten (Sorry Peet!).... O ja, San Antonio. Na een overnachting in San Antonio was het onze bedoeling om naar Houston te gaan. Maar "Houston, we have a problem" geldt hier niet voor ons..of misschien toch wel....we zijn namelijk niet naar Houston gegaan. We waren aan het bedenken waarom we daar naar toe wilden gaan en de enige reden zou het space center zijn geweest en om dan in een erg hete stad rond te lopen, tja het is maar wat je leuk vindt. Dit alles was voor ons voldoende reden om te bepalen om niet naar Houston te gaan maar in plaats daarvan naar Galvestone aan de Golf van Mexico.

Lekker aan het strand, temperatuur leek (nadruk op leek) ons ook beter. Maar het was nog steeds erg heet en vooral vochtig.
Volgens Henry konden we wel een stukje lopen naar downtown, het was niet eens de afstand van Sint Pancras naar Alkmaar. Dat moet toch te doen zijn....Tuurlijk! We "woonden" in 61th street en moesten naar 25th. Nu kan dat ook nog wel maar dan ga je straat in en dan moet je naar blok "F". Het begon bij blok Q, valt toch wel mee. Ondertussen begonnen mijn voeten enigzins tegen te pruttelen in mijn "uitgeholde boomstammen". Maar goed nog een stukje, totdat de blokken met een half opgingen. Maar goed na anderhalf / twee uur waren we in downtown. We gingen op een terrasje zitten en ik zei tegen Henry; Grolschje dan maar? Ja, zegt ie. Nu had ik al gezien dat er Grolsch te koop was (en hij niet) dus je begrijpt zijn verbazing. Meteen een T-shirt gekocht voor hem...."Trust me. I do this all the time". Maar hij vond het wel leuk.

De volgende dag (26 juli, Bart en Leo nog gefeliciteerd met jullie verjaardag) zijn we naar Lafayette gegaan. We rijden overigens allemaal over highways. Deze kun je vergelijken met een 80 km weg. Je komt dan in ieder geval door leuke stadjes/gehuchten.
Wat ons opvalt zijn de vele kerkjes (baptist, methodist). Soms wel 2 (baptisten) in een dorp. Tja, wij denken dat je dan toch wel geacht wordt om naar kerk te gaan.
Wij willen ook nog een keer naar de kerk, maar dan wel waar een Gospel koor zingt.

In lafayette zijn we het stadje doorgelopen en kwamen we een stelletje tegen die vroegen wat ons daar bracht...waarop we beide antwoordde de auto, haha, flauw he. Maar goed ze stonden ervan te kijken dat wij Nederlanders in Lafayette waren. Leuk met elkaar gesproken en toen gaan eten bij Randol's. Een echt Cajun restaurant, erg lekker maar ontzettend pittig eten.
Daarbij een Dancehall waar Cajun muziek live gespeeld wordt. FANTASTISCH!

Na Lafayette zijn we met ontzettend beroerd weer doorgereden naar New Orleans. Het regende zo hard dat we de auto langs de kant geparkeerd hadden omdat we geen klap zagen. Waar rivieren in Texas droog staan en er echt bijna geen water is in de beken en rivieren, waren we nog maar net de staatsgrens over naar Louisiana en we spoelden bijna weg. Dan zou je denken dat dan de temperatuur ook minder is. Dat klopt, het is nu ongeveer 27-29 graden en erg vochtig. Maar we hebben het naar onze zin, wat druppels in je nek is ook wel lekker.
We zitten nu in hotel St. Pierre (inderdaad, het is een "echte" Pierre) zitten. Hotel is 2 blokken verwijderd van Bourbonstreet. Gisteravond al even door Bourbonstreet gelopen en gegeten bij de The Court of 2 sisters. Of zoals we in Tilburg zouden zeggen... Bij de 4 tieten.
Maar wel ontzettend lekker gegeten.

O ja, gisteren de eerste nederlanders gesproken....apart hoor na bijna een week onderweg te zijn.
Zij hadden wel hele leuke tips voor een hotel in Memphis, alles blijkt er in het teken van Elvis te staan en het ligt tegenover Graceland. Nou daar gaan we voor, hopelijk hebben ze plaats. Even iets langer internetten, en als het kan vastleggen.

Maar voor we daar zijn willen we jullie nog meenemen naar Natchez, Vicksburg.

Leuk om de berichtjes weer gelezen te hebben, het laatste weekend van de kermis van Tilburg zit er weer aan te komen. Irma en Jan veel plezier in Barcelona. En voor andere die nog gaan: Have fun en geniet met volle teugen.

Dikke kus van ons!

• 28 Juli 2011 - 20:02

Louwkes:

Van de hitte in de drup? Goed te lezen dat daar in elk geval Nederlands bier te verkrijgen is. Ben erg benieuwd hoe Memphis en Graceland jullie gaat bevallen, we gaan het vast nog wel lezen een van de komende dagen. Have fun.

• 28 Juli 2011 - 23:00

IRMA:

Hallo dan
    Hier een berichtje uit Tilburg, Vandaag naar de tuinen van Appeltern geweest om enigzins ideeen voor de tuin op te doen maar helaas...... we zijn eigenlijk niets wijzer geworden dan we al waren Dus we gaan ons verder orienteren. Ja bedankt in Barcelona zal het wel lukken denken wij Julie nog veel muziek gewenst en veel plezier Kus van ons uit een zonnig Tilburg. Jan en Irma

• 29 Juli 2011 - 09:03

Anita:

En hier weer een xxx van jezusje en natuurlijk bedankt voor jullie update!
    Heb gisteren op Mjonnekesdag een bloemetje van jou bij ons pap gelegd en toen zijn we lekker (Jan, mam en ik) gaan eten bij Zorba in Tilburg. Daarna mams nog over de kermis gesleurd en rond half 11 thuis afgezet! Het was gezellig (en druk op de kermis...)!

Ik ben erg benieuwd naar het volgende verhaal... Veel plezier nog en zoals ons ooit is aangeraden: hou de gepoetste kant van de Jeep boven!!

• 30 Juli 2011 - 15:24

Mamske:

hoi, lieve piefjes .probeer er weer iets neer te zetten .ik heb jullie mailtjes gelezen en ik maak me geen zorgen om jullie .nou ik ben hier ook oke! kermis uit eten terrasjes ,oliebollen, noem maar op.nog een week en dan vertrek ik naar mijn vakantie adres .sintpancras met tante annie .leuk he !nog bedankt! voor de gastvrijheid.nu ga ik eindigen en wens jullie nog een hele fijne vakantie en geniet ervan .een dikke knuffel heel veel liefs xxxxxx mamske.

• 31 Juli 2011 - 12:04

Leo En Ir:

Hoi vakantiegangers,

Super leuk om te lezen die reisverslagen! Wij genieten mee.
    Op naar Memphis en doe Elvis de groeten. Nog een weekje en dan gaan we ook de zon opzoeken...... hoop ik.
    groetjes, Ir