En dan is het 7 augustus.... - Reisverslag uit Canmore, Canada van Marjon Boeser - WaarBenJij.nu En dan is het 7 augustus.... - Reisverslag uit Canmore, Canada van Marjon Boeser - WaarBenJij.nu

En dan is het 7 augustus....

Door: Marjon Boeser

Blijf op de hoogte en volg Marjon

13 Augustus 2018 | Canada, Canmore

En dan is het zover.... 7 augustus de dag dat we vertrekken naar Canada.
Samen hebben we de reis uitgezocht en gepland.

Eerst willen we jullie nog vertellen dat we wederom trotse opa en oma zijn van ons jongste kleinkind, Marten Dirk van Asseldonk. Geboren op 21 juli 2018.

En dan nu onze reis.

Op 7 augustus zijn we vertrokken naar Toronto. Henk en Antonita waren zo vriendelijk om ons weg te brengen. Alsnog dank daarvoor.

Het inchecken en de vlucht verloppen prima. We hebben in Toronto een hotel vlakbij het vliegveld. Een gratis shuttlebus komt ons halen en brengt ons desgewenst naar het station voor de UP trein. Wij maken daar meteen goed gebruik van.... elke dag (voor 3 dagen lang, heen en terug van het hotel naar het station, lees vliegveld).

In Toronto bezichtigen we de CN tower, heel hoog, Toronto Islands, de stad. We gaan naar de Niagara Watervallen met een VIP tour, zeker de moeite waard. Ook gaan we naar een wijnproeverij waar wijnen geproefd worden van onder meer Dan Akroyd, wie kent hem niet? The Blues Brothers...
We maken in deze 3 dagen heel wat stappen.

Na 3 dagen hebben we onze vlucht naar Calgary. Vanuit hier gaan we rondreizen richting Vancouver Island en weer terug.

We besluiten onze koffers op het vliegveld in bewaring te geven en dan naar de stad te vertrekken. Onze vlucht is gepland om 19.40, was 18.40 uur.
We hebben het rond 15.30 wel gezien en besluiten naar het vliegveld terug te gaan.
We zijn al ingecheckt, alleen nog even de koffers afgeven.... De man achter de balie zegt, u kunt gewoon de koffers inchecken, het vliegtuig heeft weliswaar vertraging, maar dat heeft geen effect op de inchecktijd.

Vertraging?????? hoezo.... wat blijkt het vliegtuig vertrekt pas om 22.50 uur. Nou, dat wordt een lange zit. We besluiten toch maar door de douane te gaan en het te nemen zoals het is.
Echter nadat we door de douane zijn blijkt dat de vertrektijd nogmaals uitgesteld is.... 23.35 uur wordt het nu.
pfffff...........

Daar hadden we dus niet op gerekend, geen truitje of jas mee. 's Avonds wordt het toch wel fris op het vliegveld. Ik vraag of ze een deken hebben... Nee, die hebben ze in het vliegtuig maar misschien dat ik iets "warms" wil drinken.
We krijgen een voucher voor drinken en eten, $ 15, ik besluit om naar Starbucks te gaan vlakbij de Gate.
Jemig, wat een sjagrijnig wijffie achter de toonbank.... even later snap ik het.... ze waren aan het sluiten. Goed, ik gewapend met 2 thee en 2 soort van koffiebroodjes richting Henry. Die "ligt" bij de Gate te wachten.
Uiteindelijk boarden we om 23.45 en vertrekken we rond 00.30 uur.

Calgary heeft 2 uur tijdsverschil met Toronto dus gelukkig wordt het niet zo laat, duhhuh....
We komen aan om 02.30 uur lokale tijd en nadat we de koffers hebben, bellen we het hotel voor een shuttle bus.
Echter om 03.30 stonden we nog steeds te wachten.
Ik nog maar een keer bellen, en ja hoor, nu kwamen ze echt.

Om 04.00 lagen Henry en ik dan eindelijk in bed.
Ter compensatie voor het lange wachten, kregen we van het hotel een bon voor een gratis ontbijt. Dat is dan toch weer mooi meegenomen.
Wat een geweldig hotel trouwens, Hotel Clique, Calgary!

Een paar uur later, gaan we ontbijten en maken we ons op voor de reis naar het vliegveld waar we onze auto op gaan halen. Een mooie Jeep grand cherokee.

We besluiten via Kananaskis naar Canmore te rijden, onze 1e stop. Na een gravelweg van 65 km komen we dan eindelijk weer op een "normale" weg in Canmore.

We hebben een leuk onderkomen "Windtower lodges en suites". Het is 'Mistig", het blijkt van de bosbranden te zijn. Het is surrealistisch..
's Avonds gaan we eten bij de Drake Inn.

Vandaag, 12 augustus, zijn we naar Banff NP gereden.
Een wandeling gemaakt bij Lake Louise, Moraine Lake en Johnston Canyon.

Nu zijn we wel een beetje klaar met wandelen en gaan lekker terug naar ons hotel. Waar we ons diner nuttigen. Lekker even niet erop uit maar gewoon lekker relaxed in ons eigen hotel.

Morgen op naar Jasper..... gaan jullie mee?

groetjes,
Henry en Marjon

• 13 Augustus 2018 - 06:05

Lya Kat:

Wat kan je toch ontzettend leuk schrijven. Reizen door zo'n prachtig land is toch maar een voorrecht.
    Met heel veel plezier ga ik jullie volgen. Have a lot of fun. Veel liefs van ons

• 13 Augustus 2018 - 08:57

Cees Van Loon:

Henry en Marjon heel veel plezier met jullie vakantie geniet er van het mooiste deel van Canada is waar jullie nu zijn en dan nog heel het stuk naar Jasper natuurlijk, mvg Cees & Tonny

• 13 Augustus 2018 - 11:19

Mama:

Wat een leuk berichtgeving van jullie reis .ik ben ben elke keer weer trots op de verslaggeefster en journaliste ook de driver vlak ik ook niet weg .die moet zorgen dat ze veilig van plaats naar plaatd komen .veel liefs xxx

• 13 Augustus 2018 - 12:19

Luurd En Gerrie:

Heel veel plezier in het koude Noorden.
    We gaan jullie volgen.
    Groetjes, Gerrie

• 14 Augustus 2018 - 13:01

Antonita:

Ha daar, wat zijn en blijven ze toch mooi hè dat Moraine Lake en Lake Louise. Bijna onwerkelijk zo prachtig. Wij reizen weer graag verder met jullie mee. Tot gauw maar weer!!

Henk en Antonita

• 19 Augustus 2018 - 10:30

Anita:

He lieverds, eindelijk ben ik dan ook weer op de hoogte! Al wat via de app meegekregen, maar kwam er pas laat achter dus dat ik niet meegenomen was in de eerste berichten. Ander e-mailadres de oorzaak! Maar goed, ik ben er weer en heb jullie eerste belevenissen met plezier gelezen. Het is weer een prachtige reis!! xxx