Een nieuw (zee)land..... - Reisverslag uit Kerikeri, Nieuw Zeeland van Marjon Boeser - WaarBenJij.nu Een nieuw (zee)land..... - Reisverslag uit Kerikeri, Nieuw Zeeland van Marjon Boeser - WaarBenJij.nu

Een nieuw (zee)land.....

Door: Marjon

Blijf op de hoogte en volg Marjon

13 Oktober 2016 | Nieuw Zeeland, Kerikeri

Hier dan weer berichtje van ons.

Jullie weten vast nog wel dat we onze vakantie zijn begonnen bij Dirk en Carolien in Brisbane.
Henry en ik zijn op vrijdag 7 oktober walvissen gaan spotten. Het was er nog net de tijd voor....het werd een vroege dag.
We hadden veel geluk, het weer was perfect na 1 uur en een kwartier komen we aan op Moreton Island. Er waren veel walvissen in de baai wat normaal niet het geval is. We hebben geluk dus. Dan gaan we wat verderop en we zien veel walvissen, moeders met kalven. Soms met 2 en soms met 4.
We zijn met Dirk, Carolien en de kinderen naar Wynnum gegaan. Aan zee met uitzicht op Moreton Island. Krijn kon heerlijk spelen in het "waterparkje" wat daar gemaakt was. Je ziet dit fenomeen op veel plaatsen. Een speeltuin maar dan water in plaats van zand.

Op zondagochtend zijn we naar Lone Pine Sanctuary gegaan. Een dierentuin waar je o.a. kangoeroes kunt voeren, koala's kunt bekijken.
Het weer was eigenlijk precies goed, een beetje bewolking en af en toe de zon. Een mooi park.
We zijn hier op de foto gegaan met "Maximus" een koala. Als je een foto laat maken steun je hiermee het park dus we vonden het wel een goed idee.
Echter Maximus had al een tijdje geen badje gehad......pfffff.....wat een lucht kwam er vanaf. Meteen na de foto wilde ik eigenlijk wel een badje in. Henry had het waarschijnlijk meteen al door en bleef een beetje op afstand. Hij had ook aangegeven dat ik de koala mocht vastpakken. Waarschijnlijk voortschrijdend inzicht.....

In de middag ben ik met Carolien naar een massagesalon geweest en hebben we ons "heerlijk" laten masseren. Een bodymassage en een voetreflex. Dit laatste vond ik toch wel het fijnste. De bodymassage was een beetje te hard naar mijn zin. Vooral bij mijn schouders....

Zondagavond Dirk nog kennis laten maken met de wondere wereld van backgammon.

We zijn 11 oktober aangekomen in Auckland.
Wat hebben we dan zoal in Auckland gedaan?
We zijn op pad gegaan met de bus naar het Centrum van Auckland. In Auckland hebben we een Harbour cruise gemaakt en zijn we gaan lunchen in de Skytower op level 53, Tja net iets hoger dan die geweldige band. Deze lunch was wel heel speciaal. Lekker eten en ondertussen draait het restaurant zachtjes rond. Alleen je tas moet je niet aan de zijkant bij het raam zetten want die vind je na een uur pas weer terug. Tenzij iemand hem meeneemt.

Vanochtend hebben we de auto opgehaald op de luchthaven. We hebben weer een prachtige auto met 1455 km op de teller. Gloedjenieuw dus!

En nu....nu zitten we in Kerikeri, na 282 km te hebben gereden.
Morgen gaan we een ochtend met de boot op pad naar een "hole in the rock" en mogelijk spotten we ook nog dolfijnen.
Tja, het lijkt een vakantie van vliegen, varen en rijden te worden, hihihi.

We ziijn nu te gast bij de 88 Lodge B&B . Een gezellige gastheer, die ons echt een aantal prachtige dagen wil geven. Heerlijk om je zo welkom te voelen.
Zo dadelijk gaan we eten bij de Thai Siam hier vlakbij de lodge.

Tot zover dit bericht. Binnenkort weer meer.

• 13 Oktober 2016 - 07:09

Lya Kat:

Goeiemorgen vanuit een fris Koedijk. Ja jullie lezen het goed,nog steeds Koedijk,maar de verbouwing schiet op. De keuken staat en ze zijn bezig met het stuckwerk. Het wordt mooi.
    Wat ik lees is ook niet mis. Wat hebben jullie het naar de zin,prachtig. ik ben best wel een beetje jaloers,hoor.
    Ik vind het leuk om jullie te volgen. Kijk uit naar het volgende avontuur van de kiwi's uit St.Pancras. dikke pakkerd.

• 13 Oktober 2016 - 07:13

Klinkt super allemaal ! Genieten jullie maar

• 13 Oktober 2016 - 13:14

Cees &^Tonny:

Hallo Henry en Mjon.

Wij zijn gisteren terug gekeerd uit het zonnige Spanje, wij hebben met de kinderen daar een geweldige week gehad met temp. tussen de 25 en 29 graden dat was dus goed toeven daar. Leuke en mooie dingen weesten zien en heerlijk genoten van de Spaanse dis en wijn niet te vergeten.

Mooi dat jullie het ook goed naar je zin hebben en al weer heel wat gezien hebben. Prettigge reis verder en tot gauw.

Cees & Tonny

• 13 Oktober 2016 - 13:50

Henk:

Gezien en goed gekeurd en doe maar rustig aan mate

• 13 Oktober 2016 - 14:04

Mamske:

Mjon en henry ,leuk berichtje wij hebben het genoegen dat wij al veel gelezen hadden( fam ap ) maardat b e br ziet er mooi uit en het ontbijt zal ook wel goed zijn .goeie auto de reis kan beginnen .uitgerust en wel ,jullie zijn een geweldig stel ( het rijmt ) liefs xxx

• 13 Oktober 2016 - 21:22

Petrus En.maria:

Wat een geweldige reis maken jullie, heerlijk!geniet ervan,! wij hebben ook een fantastisch weekend voor de boeg ;)

• 13 Oktober 2016 - 23:54

Anita:

Hee liefjes, wat hebben jullie al veel gezien en gedaan. En dat is pas het begin!! Er zal nog zoveel moois volgen... geniet en maak maar veel foto's ;-) xxx van jezusje

• 14 Oktober 2016 - 10:18

Irma Sterrenburg:

Heey mega vakantiegangers,

Ik keek al uit naar jullie verslag! Heerlijk om te lezen dat het jullie daar erg goed bevalt en dat er inmiddels al weer vele leuke indrukken en ervaringen zijn opgedaan. Geniet er maar lekker van.
    Groetjes, Leo en Irma
    XXX