Welkom in Kuopio - Reisverslag uit Kuopio, Finland van Marjon Boeser - WaarBenJij.nu Welkom in Kuopio - Reisverslag uit Kuopio, Finland van Marjon Boeser - WaarBenJij.nu

Welkom in Kuopio

Door: Marjon

Blijf op de hoogte en volg Marjon

04 Augustus 2015 | Finland, Kuopio

Beste allemaal, vandaag vanuit Helsinki vertrokken naar Kuopio.

Na een korte nacht op de boot was ik blij dat we van boord waren. Blij dat alles goed is gegaan en dus stapte ik vrolijk in de auto om de rondreis echt te laten beginnen

Helsinki is een leuke, moderne stad. Na een rondje met de hop on - hop off bus te hebben gedaan, wisten we een beetje hoe de stad eruit zag en waar we bepaalde bezienswaardigheden konden vinden. Zo zijn weer naar de 'rots kerk' geweest. Prachtige akoestiek. En wat een geweldig idee om een kerk uit een rotsblok te laten ontstaan.

's Avonds zijn we gaan eten bij een Chinees restaurant om daarna nog een biertje te drinken bij café Rotterdam. Ze waren blij dat we er waren, wisten ze tenminste hoe ze 't IJ moesten uitspreken en ook konden we ze vertellen wat 't IJ was. Kortom we hebben weer een goede daad gedaan.

Zoals gezegd vanochtend vertrokken richting Kuopio. Daar zitten weer nu heerlijk aan het meer en biertje en een wijntje te drinken. We oefenen nog steeds op ons Fins. Misschien dat we tegen de tijd dat we Finland gaan verlaten ons Fins iets verbeterd hebben.

• 04 Augustus 2015 - 17:22

P'tje:

hallé dan, je gaat toch geen verslaglegging doen van alle plekkies waar jullie hebben gegeten en gedronken hè? natuurlijk eet je daar bij een Chinees! enneh.....allicht kies je voor een kroeg waar henry zijn muzikale hartje op kan halen. Toen wij uit Rotterdam vertrokken... veel succes en veel plezier met het ophalen van jullie Fins in Kuopio! Toedelss -x- -x- enneh, weer netjes samen delen hè!

• 04 Augustus 2015 - 18:33

Anita:

Zo, jullie kunnen Nederland niet missen, zelfs de Chinees niet...

• 04 Augustus 2015 - 18:36

Anita:

De rest is weer eens weggevallen door de Smileys.... Wat ik nog zei: al muggen gespot? Of zzzzzijnn jullie immuun? Fijne avond aan het meer.... Xxxx

• 04 Augustus 2015 - 20:24

Mamske:

was jij al aan het poetsen ?of zie ik het verkeerd .vogelpoep op de auto ,ja henry dat doen ze overal .fijne avond xxx

• 04 Augustus 2015 - 22:12

Irma:

Jaja Henry's pup leuk gevonden
    Geniet ze maar dat lukt al wel
    xxx Jan en Irma

• 05 Augustus 2015 - 11:35

Rob Kat:

Leuk verhaal over jullie belevenissen in finland. Ben er zelf voor de krant een aantal keren geweest voor div. alternatieve elfstedentochten. Heel mooi, vooral in het noorden bij rovaniemi. Doe een bezoekje aan de 'echte' kerstman, dat is echt de moeite waard.
    En wat dat fins betreft, ik kende alleen pekki pankkiii, iets van postkantoor of zo.
    groeten

Rob en Lya.

• 07 Augustus 2015 - 21:15

Monique:

Hé, Mjon en Henry,
    Zitten we nu elkaars verslag te vullen...?
    Jullie laatste is van 4 augustus, sjonge jonge, wel trouw aanvullen hoor.
    Is het in Finland ook zo heet? Hier in Seyssel in Frankrijk is het tropisch.... lekker glibberen in onze leren pakken op de motor.
    Pfff, wat kun je dan blij zijn met een beetje schaduw.
    We zakken nog verder naar beneden, naar castelane om daar over de Gorge du Verdon te rijden.
    Nico maakt nu een nieuw verslag dus die kunnen jullie ook zo lezen.
    Horen we gauw weer van jullie??
    Veel plezier xxxxxxx