Eppie ie-ster - Reisverslag uit Innisfail, Australië van Marjon Boeser - WaarBenJij.nu Eppie ie-ster - Reisverslag uit Innisfail, Australië van Marjon Boeser - WaarBenJij.nu

Eppie ie-ster

Door: Marjon

Blijf op de hoogte en volg Marjon

21 April 2014 | Australië, Innisfail

We waren bij het feestje gebleven. Rond half 7 begon het feestje en toen kwam er toch een heuse Sarah binnen. Jacki en de andere gasten vonden het zo maar een eng mens....ze zei niets, liep alleen maar op Jacki af. Het had niet veel gescheeld of iemand had haar op d'r neus getimmerd. Henry, Mark en ik wisten wel wie het was......ons Anita. Verrassing!! Is this for real? Zei jacki...dus missie geslaagd. Een hele avond rondlopen met een masker en wat doeken om je heen bij 30 graden was wat teveel gevraagd dus Anita heeft snel de Sarah kleding ingewisseld voor haar eigen kleren.
Zondag 13 april, "the day after the night before" , een dag met regen, lome mensen, lekker opruimen even nagenieten en terugkijken met elkaar. Kortom een dag zoals een dag na een feestje hoort te zijn. Met uitzondering van die regen dan.

Ons voorlopig laatste nachtje in Narangba want morgen gaat onze reis verder. 's Avonds zijn we lekker gaan eten bij de Taverne met Jacki, Mark, Tante Frida en Anita.

Maandagochtend, spullen bij elkaar en op weg naar Miles. We hebben ervoor gekozen eerst het binnenland in te gaan ivm het feit dat we anders met Pasen in Airlie Beach zaten, duur en druk, en de cycloon Ita dreigde mogelijk wat roet in het eten te gooien. Overigens heeft de cycloon weinig tot geen schade aangericht ondanks dat het een 5e categorie was.
Dus Miles werd het. Het regende flink. Tot aan de middag blijft het bewolkt. Rond 3 uur zijn we in Miles en slapen daar in het Miles Outback Motel. Zelfs onze auto slaapt binnen. Wat een luxe.
Een dag later gaat onze reis naar Emerald, onderweg een kopje koffie in Guluguba, moet je geweest zijn, en we komen de zogenaamde "ROADTRAINS" tegen. Vrachtwagens die soms een lengte van 45 meter kunnen hebben en dus niet zomaar aan de kant kunnen. Een ware belevenis. In Emerald zien we een groot schilderij van Van Gogh.

Via Emerald leidt de weg naar Charters Towers. We slapen hier in het Royal Private Hotel. In het boek Queensland staat dit hotel aangeprezen en daarbij wordt verteld dat kamer 4 de kamer was voor couples. We waren een couple want wa denk je.....ze gaven ons kamer nr. 4. Een hemelbed, een douche, een bubbelbad.....heerlijk. Tony, de eigenaar, kwam 's avonds rond 6 uur in het hotel dus dan moesten we de financien maar even regelen. Oke! No worries!! Een stopwoord van hier.
Goed, Tony gaf ons een lekker kopje koffie met een likeurtje, een heerlijk dessertje (Tiramisu) en een gezellig praatje.
De volgende dag was het weer tijd om verder te gaan en wel naar Undara Lava Parc. 's Morgens eerst maar even gebeld om te vragen of er plaats was want we wilden er graag overnachten en een tour doen.
Er was nog een slaapplaats, in een oud treinwagonnetje, en we konden de sunset-tour nog boeken. Een tour waarbij de vleermuizen ons letterlijk om de oren zouden vliegen, zo zou blijken. Maar wel leuk om mee te maken.
Hier zagen we in de bossen ook kangoeroes, onderweg hadden we er ook wel 50 gezien maar daarvan waren er maar 8 levend. De rest wordt in de avond vaak aangereden door met name de roadtrains....tja, aangereden worden door die bakbeesten vertel je niet snel na.

Op goede vrijdag ging onze reis naar Port Douglas. Vroeg vertrokken om op tijd daar te zijn. Ons Anita had een vlucht geboekt naar Cairns en dus konden we de paasdagen samen doorbrengen. Gezellig!!
Zaterdags zijn we naar Cape Tribulation gereden. Even met de ferry over en dan door het oudste rainforest gereden en een wandeling gemaakt.
Na terugkomst nog even een wandeling in de Mossmann Gorge.....mensen waren daar aan het zwemmen ondanks dat er borden stonden dat het weleens gevaarlijk kon zijn. Per slot van rekening kun je weleens je hoofd stoten wanneer er een zeer sterke stroming staat. Over zwemmen gesproken.....je ziet hier bijna niemand in de zee....is het niet vanwege de haaien dan is het wel vanwege de kwallen met hun giftige tentakels. Dus zwemmen in de zee....nee, dank je. Rivieren zijn trouwens ook uitdagend want daar kan dan weleens een krokodilletje in zwemmen. Och ja, zo is er altijd iets.

Zondag 1e paasdag, na eerst een heerlijk paasontbijt te hebben genuttigd zijn we naar Port Douglas gegaan.Het was markt. Wat een gezelligheid. 's Middags zij we met de 'lady douglas' over de Dickson Inlet gevaren en hebben wat krokodillen gespot. En van een prachtige zonsondergang genoten.

Vandaag zijn we naar Cairns gereden, hebben daar koffie gedronken, kwamen terecht in een 'Didgeridoo winkel' en daar heb ik even op een didgeridoo mogen blazen. Wat een leuke ervaring. Inmiddels ben ik een trotse eigenaresse van een heuse didgeredoo. Verjaardagskadootje van Henry en tevens souvenir uit Australie voor ons zelf.
Daarna hebben we Anita op het vliegveld afgezet en zijn wij via Josephine Falls naar Innisfail gereden. En daar zit ik nu dit verslag te typen. Morgen gaat de reis naar Townsville.

We hopen dat jullie allemaal hele leuke paasdagen hebben gehad.

Dikke kus en knuffel van ons.
Henry en Mjon

• 21 April 2014 - 12:13

Rob Kat:

Leuk verhaaltje weer Mjon, er is een journalist aan jou verloren gegaan. groeten uit Alkmaar waar het nu (maandag 12 u ) behoorlijk regent. Rob en Lya

• 21 April 2014 - 12:27

Leo En Irma :

Hoi reizigers,

Hier zijn het prima paasdagen maar iets minder uitdaging als bij jullie waarschijnlijk.
    Geweldig om op deze manier 'mee te reizen'. Ziet er heel gaaf uit daar!! Wij zijn wel tikje jaloers hoor.
    Heel veel plezier nog en tot snel.

Groetjes,
    Leo en Irma

• 21 April 2014 - 13:45

ANITA:

Het waren super leuke dagen. Ik lig inmiddels in mijn 'grote' bed in narangba. Heerlijk!!!

• 22 April 2014 - 11:13

P.tje:

tja de welbekende vraag van Henry is nu wel een tikkie overbodig.
    't is wel duidelijk dat jullie lekker genieten!!
    probeer wel wat energie over te houden voor 't feessie hier war?!
    toedelss
    P'tje

• 22 April 2014 - 18:11

JosJet:

Hoi lieve samen,

Wat heerlijk om jullie reisverslagen te lezen.
    Wat een fantastische vakantie, wij genieten op afstand zéker mee.
    De foto's spreken boekdelen en maken ons allemaal jaloers.
    Stinkend jaloers!
    Hihihihi, mara het is jullie natuurlijk van harte gegund.

Geniet nog lekker daar, wij blijven jullie volgen.

Groetekus uit Udenhout xx

• 23 April 2014 - 15:15

Pauline:

Hoi reizigers.
    Wat een leuke verhalen weer. Ik ben wel heel benieuwd wat jullie in hemelsnaam kunnen doen in Innesfail. Ik herinner me alleen dat ik het een troosteloos stadje vond met weinig kleur en niet veel vrolijke mensen. Ik hoop dat het voor jullie anders is geweest.

Geniet nog lekker van jullie tijd aan de andere kant van de wereld.

liefs Piep

• 26 April 2014 - 17:13

Mamsk E :

Heb je berchtje gevonden. Leuk heb een heel verslag gemaild maar is niet geplaatst. Sorry ik begin niet meer opnieuw. Jammer het was zo leuk dus herhaling of deze nu wel doorkomt liefs xxxx