Feestje..... - Reisverslag uit Narangba, Australië van Marjon Boeser - WaarBenJij.nu Feestje..... - Reisverslag uit Narangba, Australië van Marjon Boeser - WaarBenJij.nu

Feestje.....

Door: Marjon

Blijf op de hoogte en volg Marjon

12 April 2014 | Australië, Narangba

De laatste keer dat ik jullie een bericht stuurde was 4 april. We zaten toen in Byron bay bij de surfguys.
Inmiddels hebben we alweer een hoop kilometers gereden. Na Byron bay zijn we via de Glasshouse mountains naar Gympie gereden. Leuke naam he,vonden wij ook. Daar hebben we overnacht in het Mary River motor inn. De mevrouw van de "breng" thai vertelde ons dat er storm op komst was en dat we het weer in de gaten moesten houden via de tv.
In de verte zagen we al wat flitsen. 's Avonds ging het kneiterhard regenen maar binnen wordt je niet nat.

De volgende dag zetten we koers naar Hervey bay. Van daaruit wilden we een 2-daagse tour doen naar Fraser Island. We sliepen in het Beach Motel. We sliepen er eerst 1 nacht, dan werden we 's morgens opgehaald door Fraser Explorer Tours. Dan sliepen we op Fraser Island en zouden de dag dat we terugkwamen weer in het beach motel slapen. Goed geregeld. We hadden de kamer voor 3 nachten maar hoefde er maar 2 te betalen.

Fraser Island, een groot zand eiland waar je wel een diploma 4 wheel drive moet hebben om daar te kunnen rijden. En een grote 4 wheel drive is geen overbodige luxe. Wij waren in ieder geval blij dat we niet zelf hoefden te rijden.
Onze gids, Sean, die 2 dagen bij ons bleef, bracht dingen op een leuke en soms wel heel voorzichtige manier.....zoals daar was ons lekke band avontuur op de 2e dag....welke, volgens hem, voornamelijk aan de onderkant zat, mmmhhhh? Hij ging ondertussen de hulptroepen bellen en verzocht ons de bus uit te gaan omdat we voorlopig nergens heen zouden gaan. Toen we de bus uitstapte zagen we inderdaad een lekke band. Goed na een uur doorgebracht te hebben op het strand was de lekke band vervangen en konden we onze weg vervolgen over het strand waar we vervolgens een dingo zagen.

Weer terug van Fraser Island, sliepen we nog een nacht in het beach motel om daarna weer terug te rijden richting Narangba waar Jacki, mijn nicht, woont. Onze navigatie kende het adres niet dus pakte ik degene die er het meest op leek......ik bel aan, doet er een jongen open van een jaar of 18....ik zeg jij bent mijn nicht helemaal niet. Kijkt hij me toch vreemd aan zeg.......
Binne no time stonden er 5 van die jongens aan de deur me bedenkelijk aan te kijken. Ze waren wel zo vriendelijk om het adres op te zoeken via google, dus ik een foto gemaakt, slim he, en de navigatie ingesteld op de straat het dichtst bij. He, die mavo werpt toch zijn vruchten af.
We kwamen tegelijk aan met Mark, haar partner. Tante Frida deed de deur open en heette ons welkom. Jacki was nog werken maar die was om half 5 ook thuis. Gezellig, het was die dag ook haar verjaardag dus helemaal leuk. Gisteren zijn we met de trein naar Brisbane gegaan, even een tochtje met de boot, wat gegeten en daarna weer terug naar huis want er moesten nog wat dingen voor de verjaardag gedaan worden en het kleinkind Flynn kwam slapen.

Vandaag zijn henry en ik een stuk gaan rijden hier in debuurt en nu zijn we bijna klaar voor de party voor vanavond.

Bart en Petra, jullie ook veel plezier met jullie feestje. Alle vertrouwen in dat het leuk is en wij zeggen...WEL EEN BEETJE GENIETEN HE!!!!

Dikke knuffel allemaal en tot de volgende keer.
Henry en Mjon

  • 12 April 2014 - 12:59

    Mamske :

    Hallo lieferds anita mjon henry. En verdere fam.wat kun je al niet meemaken een lekke band op een groot eiland met alleen maar zand! Heb ook de fotos gezien en sara dat lelijk mens maar wat daar onder zat was toch mooier dat is de verrassing. Ja wat je ziet is dikwijls maar schijn. De waarheid zat er onder die was veeeel beter. Ik ben heel blij dat alles goed is gegaan. Maar henry hoe gaat het met jou? Nu er weer een vrouw is gearriveerd? Anita dat kan ik nu wel mailen ik hoef nu niet meer mijn mond te houden.ik wens jullie een hele fijne voortzetting van de reis een wacht tot de volgende mail. Veel liefs henry in het bijzonder. (:-) xxxxxxx.

  • 12 April 2014 - 19:25

    Mamske:

    Goede morgen. Ik zit hier aan een wijntje stukje kaas en nootjes. En proost op onze gezondheid en de verjaardag van jacky.ik ben beniewd hoe de reacties waren! En het feest of lagen jullie al vroeg in bed kan me er iets van voorstellen zeker van anita na zo een reis maar ook voor henry ..de driver ... ook mjon die de kaart moet lezen of anders ergens aan bellen om de weg te vragen. Ja mjon die studie van jou werpt toch zijn vruchten af. Maar....gezelligheid kent geen tijd dus geniet ervan.ik maak het hier ook gezellig. A.s.woensdag verassingsdag met mart en petros en? ???? .donderdag met diny en susan naar keukenhof was heel leuk dat ze aan mij dachten heel lief. Dus ik zou zeggen laat de verassingen maar komen! ! ( : -) .ha ha. Ik ga er een eind aan breien en wens jullie nog een fijne vakantie toe..trouwens dit ls mijn tweede mail hebben jullie die ontvangen? Ik kan het niet terug vinden mlsschien toch iets fout gegaan ook dat boeit niet. Jullie weten dat ik heeeel veel van jullie hou.xxxxxxxx

  • 16 April 2014 - 14:31

    ANITA:

    Ook last van een haperende site? Inmiddels zijn jullie al dagen verder... Ik ben ook al diverse keren opnieuw begonnen. Benieuwd hor dat er straks uitziet...

  • 16 April 2014 - 15:19

    Peter Van Rooy:

    Ziet er mooi en spannend uit, en zo te zien genieten jullie er van harte van.
    Wat een wereld reis zeg.
    We zien mekaar binnenkort.
    Heel veel groeten van Kapiteintje.

  • 17 April 2014 - 09:34

    Cees & Tonny Van Loon:

    Hallo marjon en henry en natuurlijk anita,

    wat een mooie tocht maken jullie en wat hebben jullie al veel gezien. Gelukkig is de tyfoon aan jullie voorbij gegaan. Een feestje daar mee maken ook nooit weg natuurlijk en wat de mensen daar betreft het zijn net Nederlanders behulpzaam.

    geniet er nog van en tot gauw, Cees & Tonny

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marjon

Wij, Henry en ik, hebben jullie meegenomen op onze reizen. Nu, juni 2022, 2,5 jaar na het overlijden van Henry ga ik mijn 1e reis zonder Henry maken, wel met Antonita, Henk en Martijn. Ik vind het spannend, om op reis te gaan zo zonder hem. Maar Henry is er in mijn hart altijd bij. groetjes, Marjon

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 267
Totaal aantal bezoekers 45010

Voorgaande reizen:

21 Juni 2022 - 28 Juni 2022

IJsland met Antonita, Henk en Martijn

07 Augustus 2018 - 13 September 2018

Canada

29 Augustus 2016 - 11 Januari 2017

Australië en Nieuw Zeeland....we komen er aan

01 Augustus 2015 - 22 Augustus 2015

Rondreis Scandinavië

27 Maart 2014 - 01 Mei 2014

Australië

22 Juli 2011 - 14 Augustus 2011

Amerika 2011

07 Augustus 2010 - 25 Augustus 2010

Rondreis Turkije

12 Oktober 2008 - 05 November 2008

Rondreis Afrika

Landen bezocht: