Hi, how are you doing...... - Reisverslag uit Charleston, Verenigde Staten van Marjon Boeser - WaarBenJij.nu Hi, how are you doing...... - Reisverslag uit Charleston, Verenigde Staten van Marjon Boeser - WaarBenJij.nu

Hi, how are you doing......

Door: Mjon en Henry

Blijf op de hoogte en volg Marjon

08 Augustus 2011 | Verenigde Staten, Charleston

Dat is wat ze ons in elke winkel vragen, niet dat ze het willen weten als het slecht gaat maar toch.... In het begin was het even wennen, nu vragen we het zelf en ja, wij luisteren ook niet naar het antwoord :-)

Goed wij zijn nu in Charleston en staan op het punt om door te gaan naar Savannah. Daarom een korter verslag en geen foto's.

Ons laatste stukje reis begint...langs de oostkust naar Fort Lauderdale waar we onderweg nog een paar keer zullen stoppen.

Vanuit Nashville wilden we naar Cherokee...door de Smokey Mountains. een indianentoestand. Flink wat bochtjes rijden. We wilden overnachten in Cherokee. Iets met indianen! Nou dat bleek het ook te zijn..wat een toestand...we zagen al een "ik ben een indiaan, heb een leuk pakje aan, en ga jullie toeristen vermaken-indiaan" lopen...dus zijn we maar snel doorgereden.

Toen kwamen we in Maggie Valley terecht. Een motel Abbey Inn....geweldig uitzicht over de Smokey Mountains.

We zijn 1 dag gebleven en de volgende dag doorgereden naar Asheville via de Blue Ridge Parkway. Een weg die 469 mile lang is en een hoop bochten heeft. We waren dan ook niet verwonderd dat we zoveel motorrijders tegenkwamen. Henry vond het ook een mooie fietsroute...de vraag was alleen of je de bomen en de bochten niet beu bent na een heleboel dagen fietsen....

Na een avondje in Asheville zijn geweest hebben we onze reis voortgezet naar Charleston. Hoe meer we naar de kust kwamen hoe donkerder het werd en tegen de tijd dat we bij "SUMMERVILLE" waren viel het met bakken uit de hemel. Nou, dat Summerville viel ook wel mee, vonden wij dan. Onderweg de auto nog even stilgezet omdat de ruitenwissers het ook niet bij konden houden.
Weer in het Days Inn geslapen en toch maar 2 dagen gebleven.

Charleston is een fantastische stad,mooie oude gebouwen, kerken, musea en heerlijke restaurants. De eerste avond hebben we heerlijk gegeten (Thais) bij Basil.
O ja, het was dit weekend TAX free weekend. Dus kleren, schoenen en computers en andere schoolspullen waren zonder tax. Winkels waren nog extra open op zondag. We hebben weinig geshopt want het was behoorlijk warm. Dus we zijn naar Fort Sumter geweest, met de boot. HEERLIJK!!

We horen dat er flinke onweersbuien her en der zijn, maar buiten die van Summerville is het droog gebleven.

Wij gaan weer op weg en laten jullie even achter in Charleston.

Tot snel weer.
xxx
Mjon en Henry

• 08 Augustus 2011 - 13:22

Riëlle:

Hé wereldreizigers,

Hoeveel kilometers/miles hebben jullie er al op zitten?

XXX

• 08 Augustus 2011 - 15:04

Sijbrand:

ik geniet erg van jullie reisverslag
    ik hoop dat jullie ook zo genieten van de USA
    groeten en tot gauw sijb

• 08 Augustus 2011 - 18:14

Nel:

leuk te lezen allemaal
    zeker het indiaan verhaal hoop dat jullie nog genieten van de vakantie en tot farm vill groetjes Nel

• 08 Augustus 2011 - 18:39

Pieter En Miranda:

Ciao amici,
    wat een mooie avonturen weer ,
    wij zijn vandaag thuisgekomen van onze vakantie in Italie en frankrijk,
    Hopelijk genieten jullie er net zo van als wij hebben gedaan!!
    Vanaf vandaag gaan we jullie weer digitaal volgen!!
    arrivederci !!
    Pietro & Maria

• 08 Augustus 2011 - 22:07

José En Karel:

Hallo wereldreizigers,

We hadden al veel eerder willen reageren, maar onze computer heeft steeds kuren, en reageert heel traag
    heeft zich schijnbaar aangepast aan ons.
    Wij hebben alle verslagen met plezier
    gelezen en vinden het geweldig dat jullie zo van deze reis genieten.
    Amerika is een prachtig land, alleen
    de mensen zijn zo overdreven.
    Dat van howe are you doing komt ons bekend voor, de eerste keer dat wij er waren en ze dat aan mij vroegen begon ik een heel verhaal te vertellen,
    maar degene die het aan mij gevraagd had stond al achter in de zaak en was inderdaad niet geïnteresseerd in wat ik te zeggen had.
    Maar het gaat niet om ons maar om jullie, geniet met volle teugen en we kijken weer uit naar jullie volgende verslag.

Heel veel liefs,

josé en Karel

• 09 Augustus 2011 - 10:18

Anita:

Wist je niet dat Tilburg tegenwoordig ook Summerville heet? :-))
    Als het bij jullie droog en boven de 13 graden is, zou ik zeggen: stay there!!!

Maar ik mis je wel... XXX van jezusje