Troje........Efese......en nog meer - Reisverslag uit Ankara, Turkije van Marjon Boeser - WaarBenJij.nu Troje........Efese......en nog meer - Reisverslag uit Ankara, Turkije van Marjon Boeser - WaarBenJij.nu

Troje........Efese......en nog meer

Door: Mjon

Blijf op de hoogte en volg Marjon

12 Augustus 2010 | Turkije, Ankara

Hallo allemaal,

Zo dat valt nog niet mee om op het internet te komen. Maar uitendeljk s het gelukt. Overgens krijg ik het idee dat ik op een ouderwets toetsenbord zit te typen. Ik moet bijna met een hamer op de spatiebalk rammen om een spatie te krijgen. Maar ik doe het ermee.

Jullie kregen nog te horen wie het spelletje gewonnen had....IKKE!!!!

Even verder met het reisverslag. Troje was leuk, 2 paarden gezien .... 1 in Canakkale en 1 in Troje. Die in Canakkale was iets geloofwaardiger. Het paard in Troje had een soort van Dakkapel op de rug...ik kan me niet voorstellen dat men daar vroeger ingetrapt is. Natuurlijk was het fenomeen dakkapel toen nog niet bekend....maar raampjes in de rug van een paard gaat toch behoorlijk ver. Ondanks dat het hier erg warm kan zijn en je best een raampje wilt openzetten. Over warm gesproken......wat denken jullie van 39 graden? Dat is het hier wel en 's avonds vind er weinig tot geen afkoeling plaats.

Eergisteren dat was.....even denken.....dinsdag en woensdagochtend waren we in Bergama...daar zijn we naar het Askleption en de Akropolis geweest. Daarna zijn we naar Selçuk gereden waar we nu onze 1e hele dag hebben doorgebracht. Gisteravond hebben we in de Hamam doorgebracht, omdat we het nog niet warm genoeg vonden, hahaha. Vandaag naar het indrukwekkende Efese geweest, het was er behoorlijk druk maar volgens de gids viel het reuze mee. Duh! Het was er gelukkg heel warm, ik heb voor Henry dan ook maar een nieuw shirtje gekocht want sinds onzen Henry in de Hamam is geweest kan hij nog meer zweten. Maar goed een nieuw shirtje van Efese en hij is weer het mannetje. Vanochtend werden we wakker gemaakt door gemep op deksels. Dit heeft te maken met het wakker maken van de turken die aan de ramadan meedoen. Zij kunnen dan nog snel eten voordat de zon opgaat.

Daarom ga ik nu even afsluiten voordat ik weer de deksels hoor. Morgen gaan we naar een mariakapelletje en een wijndorpje en 's middags even relaxen aan een prive-strandje.

We blijven genieten!

Dikke kus van mij,
Mjon
Het eten? dat s verrekte lekker!

  • 12 Augustus 2010 - 19:31

    Antonita En Henk:

    Ja dat is inderdaad niet makkelijk typen als je je i-tje moet missen. Gelukkig is Marjon niet zo perfectionistisch als sommige van haar schoonfamilieleden die er dus inderdaad uren over gaan zitten doen om overal toch het echte i-tje in te krijgen (hoe zo zijn onze vingers geprogrammeerd) Maar gelukkig wel weer erg genieten van Efese. Vonden wij ook prachtig. We zijn al benieuwd naar het shirtje. Have fun!
    Ofwel Iyi yolculuk

  • 12 Augustus 2010 - 19:36

    Mrtijn:

    Mijn toetsenbord heeft ook kuren, l m'n A'tjes missen hun puntjes. O nee, wcht, ik kn geen typen... ;)
    lle gekheid op een stokje, ben benieuwd naar jullie verhlen over de oudheid. Lekker culti bezig! Rustig n met de wijn en lekker relxen op het strnd. groetjes!

  • 12 Augustus 2010 - 19:38

    Marjon Boeser:

    Tja, dus toch perfectionistisch want toen ik zag dat de i'tjes niet doorgekomen waren heb ik mijn uiterste best gedaan om toch maar dat i'tje te gebruiken. k snap niet dat die turken geen probleem hebben met het toetsenbord.

  • 12 Augustus 2010 - 19:40

    Martijn:

    Huh, je i'tjes zijn weer terug... Zit al te lang achter de computer denk ik (of het is de wijn ;)

  • 12 Augustus 2010 - 19:41

    Martijn:

    Gelukkig, ben ik toch niet gek. Weltrusten!

  • 12 Augustus 2010 - 22:32

    Jan En Irma:

    Hallo dan vakantiegangers, We lezen dat jullie het goed hebben daar en dat zelfs het eten lekker is. Nou wij zijn net terug uit Normandië. Erg gezellig geweest ook lekker eten hoor. Veel gezien Alleen terugrit was k..
    Erg nat dus veel regen en dat is niet leuk als je zo'n 650 km met de motor moet, We hadden nog kunnen overnachten ergens maar als je tot op je onderbroek nat bent rij je toch liever naar huis. Wartr we de komende 1 1/2 week doen weten we nog niet Wij kijken met de dag. Nou nog veel plezier en een dikke kus van ons.

  • 13 Augustus 2010 - 09:44

    Anita:

    Hallo zweters! Wat een temperaturen, zeg.... Dan is het hier toch iets aangenamer denk ik (om te werken!!!!). Klinkt allemaal goed, hoor. Ik heb ook al eens problemen gehad met het Turkse toetsenbord. Ons mam kan zich dat ook nog wel herinneren. Ik zal straks eens kijken of het in Griekenland ook zo'n toestand is...
    Wat moet ik me voorstellen bij het wijndorpje? Wordt het een wijnhamam?? Doe onzen Henry de groetjes van ons en ik verwacht toch op zijn minst een Paard met dakkapel voor de kast... :))
    XXX jezusje en Jan

  • 13 Augustus 2010 - 10:14

    Ruud:

    paarden met dakkapellen bestaan.
    Je moet op tijd door geven welke liedjes ze voor je gaan spelen!
    Ruud

  • 13 Augustus 2010 - 10:56

    Gerrie En Luurd:

    Foto's willen we zien van paarden met dakkapellen, wijndorpjes en het veelbesproken nieuwe kapsel van Henry. Alhoewel zo nieuw is het nu niet meer natuurlijk. Veel plezier daar.
    Begin oktober zijn we ook een beetje in die buurt. We gaan dan zeilen in Griekenland.
    Groetjes Gerrie en Luurd

  • 14 Augustus 2010 - 15:36

    Pieter 7 Miranda:

    Heej marjon en henry,
    dat heb je snel geregeld nu al een mariakapelletje in turkije......
    Wij zijn net terug uit Bella Italia en hebben daar enorm genoten nu gaan wij jullie reisje digitaal volgen.

    veel plezier gewenst,
    Pieter& Miranda (Maria II)
    ps Marjon,; 3xraoje....
    je hebt de groeten van
    'die 2 kleine' en die andere 'italiaan...'
    uit 'Bella italia'

  • 15 Augustus 2010 - 12:03

    Mamske:

    hoi lieve piefjes ik ga het weer eens proberen al gaat het niet zo snel maar het staat er wel. je berichtje gelezen en jullie stellen het wel ondanks het warme weer. met mij gaat ook alles goed. ik heb met broer rien een treinreis naar het zuiderzeemuseum gedaan. mooi weer! ja daar zorgt cor met zijn kornuiten wel voor. aanstaande vrijdag ga ik met tante annie 'n weekendje naar spijkenisse een drie sterren hotel. dus genieten maar! ik zit bij anita dat had je al wel begrepen. lunch al gehad en het diner is bijna klaar! grapje! ik wens jullie nog een fijne vakantie toe veel liefs en tot de volgende keer xxxxxx mamske.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Turkije, Ankara

Rondreis Turkije

Recente Reisverslagen:

26 Augustus 2010

Weer thuis

20 Augustus 2010

weer even bijbeppen

15 Augustus 2010

Weer gewonnen met backgammon

12 Augustus 2010

Troje........Efese......en nog meer

09 Augustus 2010

Lekker warm
Marjon

Wij, Henry en ik, hebben jullie meegenomen op onze reizen. Nu, juni 2022, 2,5 jaar na het overlijden van Henry ga ik mijn 1e reis zonder Henry maken, wel met Antonita, Henk en Martijn. Ik vind het spannend, om op reis te gaan zo zonder hem. Maar Henry is er in mijn hart altijd bij. groetjes, Marjon

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 235
Totaal aantal bezoekers 45004

Voorgaande reizen:

21 Juni 2022 - 28 Juni 2022

IJsland met Antonita, Henk en Martijn

07 Augustus 2018 - 13 September 2018

Canada

29 Augustus 2016 - 11 Januari 2017

Australië en Nieuw Zeeland....we komen er aan

01 Augustus 2015 - 22 Augustus 2015

Rondreis Scandinavië

27 Maart 2014 - 01 Mei 2014

Australië

22 Juli 2011 - 14 Augustus 2011

Amerika 2011

07 Augustus 2010 - 25 Augustus 2010

Rondreis Turkije

12 Oktober 2008 - 05 November 2008

Rondreis Afrika

Landen bezocht: